سازمان نظام پزشكی كشور با تعیین تعرفه بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت مخالف است چرا كه تعیین تعرفه بخش غیر دولتی توسط دولت وضعیت حوزه سلامت را دچار اختلال می‌كند.

تورم در بخش درمان 43درصد است
رئیس سازمان نظام پزشكی گفت: بانك مركزی میزان تورم را بین 18 تا 20 درصد اعلام كرده اما این تورم در بخش درمان 43 درصد است.

به گزارش  فارس، سید شهاب‌الدین صدر در حاشیه سیزدهمین كنگره سراسری اپتومتری ایران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت: سازمان نظام پزشكی كشور با تعیین تعرفه بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت مخالف است چرا كه تعیین تعرفه بخش غیر دولتی توسط دولت وضعیت حوزه سلامت را دچار اختلال می‌كند.

وی افزود: دولت هنوز در تعیین تعرفه‌های بخش دولتی دچار مشكل است و تعرفه‌های غیر دولتی نیز هنوز غیر واقعی است و با میزان قیمت واقعی فاصله دارد.

صدر تصریح كرد: اینكه دولت فكر می‌كند، تعرفه را اگر غیرواقعی اعلام كند، تورم را كنترل كرده است صحیح نیست چرا كه تورم یك موضوع تئوری و ابلاغی نیست بلكه تورم آن چیزی است كه مردم آن را لمس می‌كنند.

رئیس سازمان نظام پزشكی كشور خاطرنشان كرد: بانك مركزی تورم را بین 18 تا 20 درصد است اما این تورم در حوزه درمان 43 درصد است.

وی ادامه داد: تعرفه بخش دولتی غیر واقعی است و دولت این كار را به دلیل ملاحظاتی انجام می‌دهد كه اتفاقاً به همین دلیل كسری فعلی بیمارستان‌‌های دولتی را شاهد هستیم. لذا اگر تعرفه‌های بخش خصوصی را هم بخواهند با این ملاحظات تعیین كنند چارچوب تعادلی موجود نیز از بین می‌رود.

صدر خاطرنشان كرد: در حال حاضر بخش خصوصی تعرفه‌های نظام پزشكی را كه بر اساس قانون تعیین شده است، رعایت می‌كند اما با سپردن تعیین آن به دولت تعادل آن به هم می‌‌خورد لذا این كار قطعاً به صلاح كشور نیست.

رئیس سازمان نظام پزشكی كشور گفت: از طرفی این موضوع با واگذاری امور مختلف مردم و افزایش مشاركت مردم در تضاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha