محققان می گویند افراد مبتلا به کمردرد خفیف مزمن می توانند با یوگا بیماری شان را تسکین دهند.

یوگا موجب تسکین کمردرد می شود

سلامت نیوز:محققان می گویند افراد مبتلا به کمردرد خفیف مزمن می توانند با یوگا بیماری شان را تسکین دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان یوگا تحت هدایت مناسب می تواند کمک به کاهش درد کرده و در کوتاه مدت به چنین افرادی اجازه حرکت دهد. این مطالعه در هند، بریتانیا و ایالات متحده انجام شده است. تمام شرکت کنندگان مبتلا به کمردرد مزمن بودند.


سرپرست تحقیق سوزان ویلند از مرکز پزشکی دانشگاه مریلند گفت: «یافته های ما نشان می دهد که ورزش یوگا می تواند به کاهش علائم درد خفیف کمر منجر شود. در حال حاضر ما شاهد اثرات کم یوگا قبل از شش ماه هستیم که به عنوان یک نوع ورزش، به افراد مبتلا به کمردرد مزمن کمک کند.»


در این مطالعات، تمرینات یوگا برای درمان کمردرد تعیین شده بود و مردم نیز باید توجه کنند که در هر یک از مطالعات ما، کلاس های یوگا توسط پزشکان با تجربه هدایت شده است. این مطالعه نتایج حاصل از ۱۲ بررسی تصادفی از ۱۰۸۰ مرد و زن با سن متوسط بین ۳۴ تا ۴۸ سال را خلاصه می کند.


دردکمر یک بیماری شایع است و معمولا با مراقبت از خود و مصرف دارو درمان می شود. برای برخی از افراد، ممکن است این درد به مدت سه ماه یا بیشتر طول بکشد که در این مرحله به عنوان مزمن، در نظر گرفته می شود. بررسی ها نشان داده است که در مقایسه با ورزش های دیگر، تمرین یوگا می تواند عملکرد فرد را بهبود بخشد و همچنین علائم دردکمر را در ۶ تا ۱۲ ماه اول تا حدودی کاهش دهد.


این یافته ها به مردم کمک می کند تا انتخاب های آگاهانه تری در مورد گزینه های درمان خود داشته باشند.
با این حال، یوگا ممکن است در برخی افراد باعث افزایش کمردرد شود. حدود۵  درصد از کسانی که تمرینات یوگا را انجام می دهند، افزایش کمردرد را تجربه کرده اند. اگر چه ممکن است این امر به دلیل عوارض جانبی ورزش های دیگر باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha