نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش موثرترین ابزار مقابله با عوارض جانبی داروهای سرطان سینه است.

ورزش، موثر در مقابله با عوارض جانبی داروهای سرطان سینه

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش موثرترین ابزار مقابله با عوارض جانبی داروهای سرطان سینه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این مطالعه نشان می دهد که ترکیبی از انجام حرکات ورزشی با وزنه و دمبل و هفته ای 150 دقیقه فعالیت ایروبیک (هوازی) متوسط - مانند پیاده روی سریع یا آهسته دویدن- می تواند عوارض جانبی داروهای هورمون درمانی را کاهش دهد.


به گزارش پایگاه اینترنتی زینیوز،از آنجا که اکثر سرطان های سینه گیرنده مثبت هورمون هستند - یعنی با استفاده از استروژن یا پروژسترون رشد و گسترش می یابند - بیماران درمان شده به منظور پیشگیری از عود بیماری اغلب به هورمون درمانی مانند استفاده از مهارکننده های آروماتاز ​​(AIS) تکیه دارند.


با این وجود، درمان AIs می تواند یک شمشیر دولبه باشد زیرا اغلب این درمان ها به ویژه در صورتی که بیماران چاق و یا دارای اضافه وزن هستند، به کاهش تراکم استخوان و یا درد شدید مفصل منجر می شوند.


گوندولین توماس، استادیار دانشگاه سیراکیوز در نیویورک،گفت: این تغییرات زنان را در معرض خطر بروز شکستگی و پوکی استخوان قرار می دهد. از این رو حدود 40 درصد بازماندگان سرطان سینه، درمان های AIs را مدت طولانی قبل از به اتمام رسیدن دوره درمان پنج ساله خود قطع می کنند و فرصت های عود سرطان سینه را افزایش می دهند.
مححققان همچنین اظهار داشتند، مداخله هایی که هدف از انها رفع چاقی زنان تحت درمان AIs است، می تواند به آنها در ادامه درمان کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha