یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 204168

در سرمای زمستان بیشتر افراد علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند و به دلیل سرمای هوا بیشتر دوست دارند که در خانه باشند. با این وجود بهتر است بدانید که ورزش در سرما فواید زیادی دارد به سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند.

۵ فایده ورزش در هوای سرد زمستان

سلامت نیوز: در سرمای زمستان بیشتر افراد علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند و به دلیل سرمای هوا بیشتر دوست دارند که در خانه باشند. با این وجود بهتر است بدانید که ورزش در سرما فواید زیادی دارد به سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ورزش در هوای سرد ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و به سلامتی کمک می‌کند.

۵ فایده اصلی ورزش در زمستان و سرما عبارتند از:

۱- سوزاندن  کالری:

سرما باعث می‌شود که انرژی بیشتری برای افزایش دمای بدن مصرف شود. یک استاد علم حرکت شناسی در این باره می‌گوید: اگر در سرما ورزش کنید ۱۰ تا ۴۰ درصد بیشتر کالری می‌سوزانید.

یک فردی که ۷۵ کیلوگرم وزن دارد با انجام فعالیت‌های زمستانی زیر بیشتر کالری می‌سوزانند:

اسکیت ۵۴۴ کالری در ساعت

اسکی ۴۷۶ کالری در ساعت

اسنوبرد ۴۷۶ کالری در ساعت

۲- افزایش قدرت استخوان‌ها:

معمولا افراد در فصل زمستان در خانه می‌مانند و کمتر در معرض آفتاب قرار دارند. در صورتی که در فضای باز ورزش کنید ویتامین D بیشتری در بدن شما تولید خواهد شد که قدرتمند شدن استخوان‌ها می‌شود. در صورتی که فرد ۱۵ دقیقه در فضای آزاد باشد ویتامین D زیادی در بدن تولید می‌شود که برای سلامت استخوان‌ها مفید است.

۳- افزایش سلامتی:

معمولا تصور می‌شود که قرار گرفتن در هوای سرد باعث افزایش احتمال سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود اما این تصور غلط است و ورزش در هوای سرد و آزاد باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی بدنی می‌شود.

۴- بهبود بخشیدن روحیه:

افراد زیادی در فصل زمستان روحیه خوبی ندارند و احساس افسردگی می‌کنند. قدم زدن و ورزش کردن در هوای سرد می‌تواند روحیه افراد را بهبود ببخشد به خصوص اگر با بارش برف همراه باشد. قدم زدن در برف استرس را کاهش می‌دهد.

۵- افزایش کیفیت ورزش:

مطالعات مختلف نشان داده است که ورزش در فضای باز و در طبیعت نسبت به ورزش در باشگاه نتیجه بهتری دارد. برای مثال زمانی که در فضای باز می‌دوید پستی و بلندی زمین و مقاومت باد ورزش را بیشتر به چالش می‌کشد.

بررسی‌ها نشان داده است افرادی که در فضای باز ورزش می‌کنند فعال‌تر هستند و بیشتر از ورزش لذت می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha