واکسن‌های موجود در بازار علاوه بر ویروس آنفلوآنزای فصلی از سوش پاندمیک ویروس آنفلوآنزای نوع A نیز برخوردار است. بنابراین فرد را علیه آنفلوآنزای فصلی و نوع A واکسینه می‌کند.

واکسن های آنفلونزا فرد را علیه آنفلونزای فصلی واکسینه می کند
سلامت نیوز: عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا در آستانه فصل سرما با تاکید بر لزوم اقدام گروه‌های پرخطر برای انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا، گفت: واکسن‌های موجود در بازار علاوه بر ویروس آنفلوآنزای فصلی از سوش پاندمیک ویروس آنفلوآنزای نوع A نیز برخوردار است. بنابراین فرد را علیه آنفلوآنزای فصلی و نوع A واکسینه می‌کند.

به گزارش ایسنا دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: به دنبال کاهش برودت هوا در فصل پاییز و زمستان بروز عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش می‌یابد.

وی به پاندمی آنفلوآنزای نوع A در دنیا طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته به دلیل پاندمی آنفوآنزای نوع A در دنیا، وضعیت آنفلوآنزا در موقعیت خاصی قرار داشت. در سال جاری به نظر می‌رسد که قسمت عمده‌ای از افراد جامعه به این نوع آنفلوآنزا مبتلا شده و مساله پاندمی نیز فروکش کرده باشد.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا ادامه داد: در مجموع به نظر می‌رسد آنتی بادی ویرویس آنفلوآنزای نوع A در بدن بین 40 تا 60 درصد مردم کشور وجود داشته باشد؛ با این حال هنوز حدود 40 درصد مردم کشور این بیماری را تجربه نکرده‌اند. از طرف دیگر ممکن است اواسط پاییز و یا زمستان موج جدیدی از آنفلوآنزا را شاهد باشیم؛ این آنفلوآنزا ممکن است از نوع آنفلوآنزای فصلی باشد و یا می‌تواند ادامه روند فاز 6 و 7 پاندمی آنفلوآنزای نوع A باشد. بر این اساس توجه به رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست به منظور جلوگیری از انتقال ویروس این بیماری بسیار لازم است.


عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با اشاره به توزیع واکسن پیشگیری از آنفلوآنزا در سطح استان‌های مختلف کشور گفت: واکسن‌های موجود در بازار علاوه بر ویروس آنفلوآنزای فصلی از سوش پاندمیک ویروس آنفلوآنزای نوع A نیز برخوردار است. بنابراین فرد را علیه آنفلوآنزای فصلی و نوع A واکسینه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha