سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 204368

بدون شک یکی از آرزوهای مشترک آدمی در این کره خاکی حفظ قوای جوانی است. اغراق نیست اگر بگوییم بسیاری از تلاش ها و دستاوردهای بشر برای رسیدن به همین خواسته بوده است؛ و حالا به نظر می رسد از پس آن همه تحقیق و مطالعه دانشمندان جواب های ساده ای برای سؤال چگونه جوان ماندن رسیده اند.

راز جوان ماندن کشف شد

سلامت نیوز: بدون شک یکی از آرزوهای مشترک آدمی در این کره خاکی حفظ قوای جوانی است. اغراق نیست اگر بگوییم بسیاری از تلاش ها و دستاوردهای بشر برای رسیدن به همین خواسته بوده است؛ و حالا به نظر می رسد از پس آن همه تحقیق و مطالعه دانشمندان جواب های ساده ای برای سؤال چگونه جوان ماندن رسیده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، اغلب ما گمان می کنیم جوان ماندن و جلوگیری از ظهور علائم پیری امری سخت و غیر قابل دسترس است. این در حالی است که با رعایت برخی نکات و در پیش گرفتن سبک زندگی سالم تا حد بسیاری می توان جوان ماند از آن نیروی آن لذت برد. اولین نکته ای که باید آن را به خاطر سپرد، هفت ساعت خواب در طول شبانه روز است؛ اتفاقی بسیار ضروری برای سلامتی که امروزه به دلایل مختلف نادیده گرفته می شود.

علاوه بر این، داشتن یک رژیم غذایی سالم تأثیری شگرف در جوان ماندن ما ایفا می کند. به همین منظور، توصیه اکید می شود که غذاهای دریایی از جمله جلبک جایی جداناشدنی در برنامه غذایی داشته باشند. یکی دیگر از خوراکی هایی که مصرف روزانه سه فنجان از آن به جوان ماندن پیشگیری از بروز بسیاری بیماری ها نقشی مهم دارد قهوه است.

اثرگذاری این سه مورد بر حفظ قوای جوانی از آنجا ناشی می شود که رعایت آنها می تواند به افزایش طول تلومر کمک کند. این امر به معنای حفظ سلول ها و پیشگیری از مرگ آنها؛ چراکه تلومر ارتباط مستقیمی با طول عمر انسان دارد و هم زمان با کاهش طول و از دست رفتن کارکردی که در بدن دارد سلول به سمت نابودی حرکت می کند و نابودی سلول های یعنی پیری و در نهایت مرگ.

بنابراین، اگر می خواهید جوان بمانید باید به دنبال راه هایی باشید که مانع از بین رفتن تلومرها می شوند؛ زیرا تلومرها محافظ های پنهان سلول های بدن هستند که اگر سالم باقی بمانند مانع از ظهور علائم پیری می شوند.

منبع دیلی میل


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha