رئیس اتحادیه لوازم ایمنی و آتش‌نشانی گفت: به عنوان اتحادیه ایمنی اعلام می کنیم که تولیدکنندگان داخلی تجهیزات ایمنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

شهرداری باید پاسخگوی کمبود تجهیزات آتش‌نشانی باشد

سلامت نیوز:رئیس اتحادیه لوازم ایمنی و آتش‌نشانی گفت: به عنوان اتحادیه ایمنی اعلام می کنیم که تولیدکنندگان داخلی تجهیزات ایمنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایلنا،حمید میرزائی- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ایمنی و آتشنشانی در پاسخ به این پرسش که پس از حادثه پلاسکو آیا درخواست برای ایمن سازی ساختمان ها افزایش یافته است یا خیر؟ ، بیان داشت: بی شک پس از وقوع حادثه پلاسکو بسیاری به فکر تجهیز ساختمان و ارتقای ایمنی ساختمان‌ها افتاده‌اند و میزان درخواست‌ها نیز افزایش یافته است.

او افزود: به همین خاطر اتحادیه ایمنی و آتش نشانی اعلام آمادگی می‌کند که کارشناسان این اتحادیه به صورت رایگان به هر مجموعه‌ای در خصوص ایمنی ساختمان مشاوره می دهند. فقط کافی است که مردم درخواست خود را کتبا به اتحادیه ارسال کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت تولید لوازم آتش نشانی و ایمنی در کشور به گونه‌ای است که نیاز داخلی را تامین کند یا خیر؟ ، بیان داشت: این اتحادیه 800 عضو دارد که در چند حوزه فعالیت می کنند، حوزه تجهیزات آتش نشانی، کلاه آرم و نیروهای مسلح، حوزه شارژ و خاموش کننده‌های دستی. در حوزه تجهیزات ایمنی و ایمنی فردی تولیدات خوبی داریم؛ اما قطعا کافی نیست؛ متاسفانه همچنان در بحث خرید سازمانی مشکل داریم و سازمان ها با توجه به شعار حمایت از تولید ملی تمایلی به خرید ندارند.

رئیس اتحادیه لوازم ایمنی و آتش‌نشانی در این رابطه که  در ایستگاه‌های آتش‌نشانی کبود  تجهیزات وجود دارد،  بیان داشت: خدمات ایمنی شهرداری تهران باید پاسخگوی کمبود تجهیزات باشد؛ اما به عنوان اتحادیه ایمنی اعلام می کنیم که تولیدکنندگان تجهیزات تولید داخل حرفی برای گفتن دارد. تولیدکننده ای را سراغ دارم که تجهیزات لباس، کفش ایمنی و شلنگ آتش نشانی را با کیفیت بالا تولید می کند، در حوزه خودروهای آتش نشانی و سیستم اطفای حریق با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما در بسیاری از حوزه ها محصولات خوبی در کشور تولید می شود.

او تاکید کرد که پس از حادثه پلاسکو بسیاری  به تکاپو افتادند که ایمن سازی را در ساختمان خود پیاده کنند و به همین خاطر اتحادیه در خواست های بسیاری در این حوزه داشته است. در این راستا اعضای اتحادیه بر مبنای خواسته افراد در خصوص ساختمان‌ها کارشناسی می‌کنند و اطلاعات لازم را به درخواست کنندگان می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha