نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از هدر رفت منابع درحوزه بهداشت و درمان به دلیل سیاست های نادرست، تاکید کرد: بی توجهی دولت به مصوبات مجلس چالش هایی را دراجرای طرح تحول به وجود آورد.

انتقاد از هدررفت منابع در حوزه سلامت

سلامت نیوز:نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از هدر رفت منابع درحوزه بهداشت و درمان به دلیل سیاست های نادرست، تاکید کرد: بی توجهی دولت به مصوبات مجلس چالش هایی را دراجرای طرح تحول به وجود آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدحسین قربانی با تاکید براینکه مسئولان اجرایی کشور مصوبات مجلس درخصوص رفع مشکلات بیمه ها را اجرایی کنند، گفت: درطرح تحول سلامت حدود 12 میلیون نفر بیمه شدند که منابع لازم برای آن تامین نشد، این درحالی است که مسئولان مربوطه بارها اعلام کردند که 5 تا 6 میلیون نفر فاقد بیمه هستند؛ بنابراین افزایش تعداد بیمه شدگان مشکلات بسیاری را برای حوزه بهداشت و درمان و بیمه سلامت به وجود آورد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه منابع بسیاری درحوزه سلامت تاکنون به هدر رفته است، افزود: یکی ازمهم ترین مشکلات دراین خصوص بحث عدم هزینه کرد منابع پزشک خانواده درمحل مخصوص خود است، ضمن اینکه تمام تلاش نمایندگان مجلس بارها درجهت اجرای قانون بوده و بارها تاکید شده که برای جلوگیری از مشکلات حوزه سلامت پول بیمه ها باید درمحل خود هزینه شود.

وی با بیان اینکه مجلس درتجمیع منابع بیمه ای و هزینه آن در درمان نیازمندان تلاش های بسیاری انجام داد، تصریح کرد: درحال حاضر 9 بیست و هفتم حق بیمه درمان کارگران درمحل مخصوص خود هزینه نشده و طبق گفته مسئولان سازمان تامین اجتماعی ازاین میزان تنها 5 بیست و هفتم آن پرداخت شده و مبالغ باقی مانده مشخص نیست که درچه محلی هزینه می شود؛ بنابراین اگر منابع درهمه بخش ها چه بیمه و پزشک خانواده درمحل خود هزینه شود مشکلات درحوزه بهداشت و درمان کاهش پیدا می کند.

قربانی با تاکید بر پرداخت منابع یک درصد ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه ها از سوی دولت  به حوزه بهداشت و درمان، گفت: متاسفانه بی توجهی به پرداخت این منابع چالش هایی را دراجرای طرح تحول سلامت به وجود آورد، ازاین رو نمایندگان دراین دوره از مجلس به ویژه تا پیش از اتمام فعالیت دولت  تمام تلاش خود را درجهت اختصاص منابع به طورکامل و حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان انجام می دهد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اظهارات مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مبنی بر  اینکه نمی شود پول پزشک خانواده جای دیگری باشد، اما ما پاسخگو باشیم، افزود: خوشبختانه با انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت و درمان ضعف ها درحوزه بهداشت و درمان حل خواهد شد، درحال حاضر زمان اشکال تراشی و به رخ کشیدن چالش ها و مشکلات نیست، بلکه باید همه دستگاه ها ازجمله مجلس، دولت، قوه قضاییه، وزارت بهداشت و وزارت رفاه درجهت اجرای طرح تحول سلامت وکاهش مشکلات تلاش کنند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: ما از سال 94 هشدار دادیم که اگر قرار است بیمه شدگان جدید اضافه شوند راهی جز اجرای نظام ارجاع نداریم. ما با توجه به کارکرد طرح تحول با توافق وزارت بهداشت به شرطی زیربار این موضوع رفتیم که همه منابع در بیمه باشد اما محقق نشد و دردسرهایی ایجاد کرد.کبیر افزود: امروز راهی نداریم جز اینکه نظام داده‌های خودمان را برای اقتصاد مقاومتی شفاف کنیم و قدرت پردازش و تحلیل بر اساس آن داشته باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha