رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: میزان بدهی سازمان های بیمه گر به داروخانه های کشور به 40 هزار میلیارد ریال رسیده است.

سلامت نیوز:رهبر مژده ای ‌آذر روز جمعه در حاشیه همایش چالش های بیمه های پایه درمانی در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: مطالبات داروخانه ها از بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح بین پنج تا هفت ماه تاخیر دارد. 
وی خاطرنشان کرد: سه درصد بدهی بیمه ها به داروخانه ها مربوط به بخش دولتی و 97 درصد مربوط به بخش خصوصی است و اگر سازمان های بیمه گر بدهی های خود را پرداخت نکنند، داروخانه ها با مشکلات جدی تری مواجه خواهند شد. 
وی در ادامه گفت: هم اکنون حدود 12 هزار داروخانه با فعالیت قریب به 22 هزار داروساز در کشور فعال هستند که استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین تعداد داروخانه و داروساز را در کشور دارند. 
وی با بیان اینکه انجمن داروسازان ایران بر کلیه ‌فعالیت‌های دارویی از تولید تا عرضه نظارت دارد، افزود: این انجمن یک اتحادیه صنفی است و اتحادیه های صنفی انتقاعی نیستند و در سایر کشورها از حقوق بیشتری برخوردارند. 

52 درصد بازار دارویی کشور در دست بخش دولتی 
سخنگوی انجمن داروسازان ایران نیز در این نشست گفت: هم اکنون 52 درصد بازار داروی کشور مربوط به داروخانه های دولتی و 48 درصد داروخانه‌های خصوصی است. 
حمید خیری افزود: مشکلات داروسازان با بیمه‌ ها مربوط به مدت ها قبل است، با این تفاوت که در برخی از زمان ها این مشکل بحرانی تر می شود. 
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بسیاری از داروخانه ها چک‌های برگشتی زیادی به‌ دلیل عدم پرداخت طلب‌هایشان توسط بیمه‌ها دارند و مجبورند وام‌هایی با سود بالا بگیرند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. 
همایش کشوری بیمه های پایه و قراردادها به منظور بررسی قرارداد سازمانهای بیمه گر، رویکردها، چالشهای حقوق طرفین قرارداد که از پنجشنبه در محل سازمان نظام پزشکی مشهد آغاز شده، امروز به کار خود پایان می دهد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha