اداره کل انتقال خون استان تهران اعلام کرد براساس نتایج مطالعات انجام شده، میزان سلامت عمومی، شادمانی و امید به آینده افرادی که به طور مستمر خون اهدا می کنند به میزان قابل توجهی بالاتر از افرادی است که سابقه اهدای خون ندارند.

اهدا کنندگان خون از بقیه شادترند

سلامت نیوز: اداره کل انتقال خون استان تهران اعلام کرد براساس نتایج مطالعات انجام شده، میزان سلامت عمومی، شادمانی و امید به آینده افرادی که به طور مستمر خون اهدا می کنند به میزان قابل توجهی بالاتر از افرادی است که سابقه اهدای خون ندارند.

به گزارشسلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این نتایج مطالعه با همکاری یک هزار و ٧١١ نفر از شهروندان تهرانی در انتقال خون استان تهران انجام شده است.
براساس این گزارش، مطالعات انجام شده بر روی 856 اهداکننده و 855 غیر اهداکننده خون نشان داد ،اهداکنندگان خون به دلیل حس همدلی و مشارکت در نجات جان بیماران، شادمانی و امید به آینده بالاتری از دیگر افراد جامعه دارند.


به گزارش اداره کل انتقال خون استان تهران،بنابراین گزارش، اهدای خون یکی از فعالیت های اجتماعی است که موجب شادکامی می شود.
در ادامه این گزارش آمده است، شاد بودن یکی از ضروریات زندگی انسان است که نه تنها بر روی سلامت روانی و طول عمر انسان تاثیر دارد، بلکه عملکرد فرد را نیز بهبود می­بخشد.


از دیگر نکات مثبت قابل توجه، تاثیر اهدای خون بر سلامت جسمانی فرد اهداکننده است از آنجا که در هر بار اهدای خون سلامت فرد اهدا کننده با سنجش میزان فشار خون، ضربان قلب، میزان گلبول های قرمز خون بررسی شده سپس اجازه اهدا به فرد داده می شود، بسیاری از بیماری های اهدا کننده مانند فشار خون بالا، مشکلات خونی و ناراحتی های قلبی با همین آزمایش های ساده قابل بررسی است.


نتایج این پژوهش نشان داد، معاینات پیش از اهدای خون، احساس آرامش و شادی پس از اهدا به همراه آزمایش های غربالگری انجام گرفته بر روی خون های اهدایی و ارضای حس انسان دوستی و کمک به همنوعان همگی موجب می شود فرد اهداکننده از سلامت عمومی و امید به آینده بالاتری نسبت به دیگر افراد جامعه برخوردار باشد.
در ایران اهدای خون به صورت کاملا دواطلبانه انجام می شود و شاخص اهدای خون در ایران 27 نفر به ازای یکهزار نفر است که شاخص بسیار خوبی است.
سالانه در ایران2 میلیون و یکصد نفر در کشور خون اهدا می کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha