دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 207359

کاملا حق با شماست، گرفتن رژیم غذایی کار چندان آسانی نیست. گاهی گمان می کنید که خوردن غذاهای سلامت برای داشتن اندامی مناسب کافی است اما برخی از عادات نادرست باعث می شوند که حتی با خوردن غذاهای بسیار سلامت نیز وزن کم نکنید.

۶ ترفند زیرکانه برای لاغر شدن

سلامت نیوز:کاملا حق با شماست، گرفتن رژیم غذایی کار چندان آسانی نیست. گاهی گمان می کنید که خوردن غذاهای سلامت برای داشتن اندامی مناسب کافی است اما برخی از عادات نادرست باعث می شوند که حتی با خوردن غذاهای بسیار سلامت نیز وزن کم نکنید.

به گزارش سلانمت نیوز،در این نوشتار به برخی از ترفندهایی پرداخته خواهد شد که به شما کمک می کند تا بتوانید به وزن مناسب برسید.

۱- زمانی که بیرون از منزل غذا می خورید همیشه گزینه کوچک ترین را انتخاب کنید

به اندازه کافی برای خواندن منوی غذا وقت بگذارید. حتی اگر به یک رستوران فست فود رفته اید که غذاهای سلامتی در آن وجود ندارد و گزینه هایی چون همبرگر در میان غذاها وجود دارد کوچک ترین اندازه آن را سفارش دهید. مثلا به سراغ مینی همبرگر، ذرت کوچک و یا سالاد بروید.

نتایج تازه ترین مطالعات نشان داده که افرادی که یک غذای بزرگ را سفارش می دهند در صورت سیر شدن هم آن غذا را تقریبا تا پایان میل می کنند.

 ۲- مثبت اندیش باشید! هر تفکر مثبتی می تواند مفید باشد

به افکار خوب و مثبت بیاندیشید و اهداف تان را از طرق بسیار مثبت بیان کنید. به عنوان مثال بگویید: “من نیم کیلو وزن کم کرده ام. این عالی است.” این را آرام اما با اطمینان بگویید.

یا این که بگویید من امروز یک تکه پیتزا می خورم اما در عوض دسر نمی خورم. عبارات این چنینی را با رفتارهای مثبت به خود بگویید.

۳- تنها غذا خوردن بهتر از خوردن غذای گروهی است

زمانی که در سبک زندگی و خصوصا در رژیم غذایی خود تغییراتی را به وجود آوردید باید از دوستان و از اعضای خانواده تان نیز بخواهید که با شما همکاری کنند.

تحقیقات و پژوهش ها نشان داده افرادی که در میان دیگران و به صورت گروهی غذا می خورند اغلب بیشتر می خورند. علت این امر هم این است که زمانی که در میان جمع هستید بیشتر در اطراف میز غذا خواهید بود.

با هم صحبت می کنید و لحظات خوبی را نیز سپری می کنید. در چنین زمان هایی حواس تان نیست که چقدر غذا می خورید.

البته این بدان معنا نیست که باید همیشه تنها غذا بخورید. اما همان چیزی را که قرار بوده در زمان تنها بودن هم بخورید میل کنید. با این کار می توانید بدون این که نگرانی از زیاده روی کردن در غذا خوردن داشته باشید در میان دیگران نیز حضور پیدا کنید.

 ۴- اگر گرسنه هستید موز را بو کنید

این کار ممکن است برای تان اندکی احقمانه به نظر برسد. اما پژوهش های انجام شده در این زمینه نشان داده که بو کردن برخی از مواد خوراکی از جمله سیب، نعناع و موز می تواند این پیام را به مغز بدهد که شما در حال میل کردن چیزی هستید.

در مطالعه ای که در آن ۳۰۰۰ نفر شرکت داشتند نشان داده شده افرادی که در هنگام گرسنگی مواد غذایی را بو کردند، اشتهای شان کاهش پیدا کرده است.

از این به بعد رنگ آبی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب کنید.

در مطالعه اخیر انجام شده، نشان داده شده که رنگ آبی، می تواند اشتهای شما را کاهش دهد. بنابراین تلاش کنید که رنگ دکور مکان غذا خوردن مانند رومیزی، بشقاب ها، دستمال سفره و لیوان های خود را به رنگ آبی تغییر دهید.

به این روند «روانشناسی رنگ ها» گفته می شود و رنگ هایی نیز وجود دارند که باعث افزایش اشتهای شما خواهند شد.

 ۶- مقابل آینه غذا بخورید

حتما گفته اید که عجب پیشنهاد مسخره ای است اما تحقیقات علمی ثابت کرده اند که غذا خوردن در هنگامی که به خود نگاه می کنید می تواند سبب کاهش میزان خوردن تان شود. این مقدار گاهی می تواند به یک سوم نیز کاهش پیدا کند.

منبع: روزیاتو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha