نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان باید ضمانت اجرایی مناسب داشته باشد از دولت خواستار ارائه سریع تر این لایحه به مجلس شد.

لایحه حمایت از محیط بانان باید ضمانت اجرایی داشته باشد

سلامت نیوز:نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان باید ضمانت اجرایی مناسب داشته باشد از دولت خواستار ارائه سریع تر این لایحه به مجلس شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،عبدالکریم حسین زاده  درباره تصویب لایحه حمایت از محیط بانان در هیات دولت، گفت: با توجه به مشکلات اجتماعی، اقتصادی و معیشتی زیادی که محیط بانان در کشور با آن روبرو هستند بهتر بود این لایحه سریع‌تر از این به مجلس ارائه می شد اما متاسفانه بررسی این لایحه مانند لوایح دیگر در دولت به کندی پیش رفت.


لزوم ارایه هر چه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ارایه هر چه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس گفت: انتظار می رود دولت در این لایحه به صورت همه جانبه محیط بانان را مورد توجه قرار داده باشد و به موضوعاتی مانند بیمه، افزایش حقوق، معاضدت های قضایی، افزایش نیرو، بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات در رابطه با این قشر توجه جدی داشته باشد. 


حسین زاده با تاکید بر اینکه حفاظت بهتر از محیط زیست و حیات وحش کشور مستلزم حمایت پایدار و همه جانبه از محیط بانان است، تصریح کرد: محیط بانی شغل طاقت فرسا و پراسترسی است که دولت باید ضریب سختی کار برای آنها در نظر بگیرد تا زودتر از موعد بازنشسته شوند؛ هر چند خطرات زیادی از ناحیه شکارچیان و متعدیان به محیط زیست محیط بانان را تهدید می کند اما متاسفانه درآمد این قشر با سختی کار آنها تطابق نداشته و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.


امکانات و تجهیزات محیط بانان جوابگوی مقابله با شکارچیان غیرمجاز نیست
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه امکانات و تجهیزات محیط بانان جوابگوی مقابله با شکارچیان غیرمجاز نیست، تصریح کرد: دولت باید امکانات و تجهیزات لجستیکی و پشتیبانی را در اختیار این افراد قرار دهد.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار در مجلس دهم، افزود: متاسفانه حافظان طبیعت و محیط زیست در مقابله با شکارچیان غیرمجاز امنیت جانی نداشته و به صورت جدی نیاز است در لایحه حمایت از محیط بانان به موضوع بکارگیری سلاح  از سوی محیط بانان در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز مانند نیروی انتظامی در مقابله با اشرار مورد توجه قرار گیرد.


محیط بانان  حافظان و نگهبانان محیط زیست کشور هستند
وی با یادآوری اینکه محیط بانان  حافظان و نگهبانان محیط زیست کشور هستند، بر لزوم ارائه هر چه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس تاکیدکرد و گفت: می طلبد دولت هر چه سریع تر این لایحه را به مجلس ارائه کند زیرا محیط بانان با مشکلات زیادی در زمینه اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و حمایتی مواجه هستند که تعلل بیشتر در ارائه این لایحه به هیچ وجه به صلاح نبوده و به گونه ای زندگی محیط بانان را تهدید می کند در واقع این تعلل با منافع کشور منافات دارد.
لایحه حمایت از محیط بانان باید ضمانت اجرایی مناسب داشته باشد


نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه لایحه حمایت از محیط بانان باید ضمانت اجرایی مناسب داشته باشد، افزود: پاسداری از محیط بانان و محیط زیست هزینه بر است و نمی توان بدون صرف هزینه تامین اعتبارات، بیمه ای و جانی محیط بانان ادعای توسعه پایدار کشور را داشته باشیم از این رو برای اینکه به این هدف نائل شویم باید منابع و بودجه لازم به این امر اختصاص داده شود.


نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تدوین لایحه حمایت از محیط بانان نشانه خلاء‌های موجود سد راه این قشر است، تصریح کرد: محیط بانان با مشکلات زیادی روبرو هستند که متاسفانه تا امروزه دولت، قوه قضائیه و مجلس در جهت رفع خلاء های اقتصادی و قضایی سد راه محیط بانان تلاش موثری نداشته اند؛ انتظار می رود با ارائه و تصویب لایحه حمایت از محیط بانان تمامی مشکلات سد راه این قشر رفع شود.

       
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha