مصرف زیاد این قبیل خوردنی‌ها و غذاها خطر بروز مشكلات رفتاری و احساسی را تشدید كرده و احتمال ابتلا به نقص توجه ناشی از بیش فعالی را در كودكان تا دو برابر افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز: خوردنی‌های فرآوری شده مثل «فست فودها» و تنقلات ناسالم علاوه بر این كه سبب چاقی و اضافه وزن می‌شوند، همچنین به سلامت و بهداشت رفتاری و احساس كودكان آسیب می‌رساند.

به گزارش ایسنا، متخصصان انستیتو سلامت كودك «تله تون» تاكید كردند كه مصرف زیاد این قبیل خوردنی‌ها و غذاها خطر بروز مشكلات رفتاری و احساسی را تشدید كرده و احتمال ابتلا به نقص توجه ناشی از بیش فعالی را در كودكان تا دو برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش روزنامه‌ سیدنی مورنینگ هرالد، این یافته حاصل بررسی‌های متخصصان روی اطلاعات مربوط به یك‌هزار و 800 نوجوان است كه از بدو تولد از سوی این انستیتو بهداشتی تحت مطالعه قرار داشتند.

این بررسی‌ها تایید كرد: نوجوانانی كه الگوی تغذیه سالمتری دارند، كمتر با این مشكلات مواجه می‌شوند.

دكتر وندی اودی ـ رییس مطالعات تغذیه در این انستیتو ـ خاطرنشان كرد: ما در واقع وجود رابطه مهمی بین تغذیه كودكان و عملكرد مغزی آن‌ها را نشان داده‌ایم كه تاكنون چندان جدی گرفته نشده است.

دكتر اودی تصریح كرد: بین اضافه وزن و بروز افسردگی رابطه مستقیم وجود دارد. از سوی دیگر امگا سه بخشی حیاتی از سیستم‌ عصبی است كه اگر در رژیم غذایی وجود نداشته باشد، روی فعالیت مغز تاثیر نامطلوب می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha