فراگیری دو یا چند زبان حداقل تا چهار سال تحلیل حافظه و آلزایمز زودرس را به تاخیر می اندازد.

فراگیری دو زبان بروز آلزایمر را در دوران پیری به تاخیر می اندازد
به گزارش سلامت نیوز، تحقیقات مركز روانپزشكی بالینی دانشگاه علوم پزشكی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی روز شنبه اعلام كرد كه فرا گرفتن دو و یا چند زبان موجب می شود نشانه ها و علائم بیماری آلزایمر (فراموشی دوران پیری) دیرتر از حد معمول ظهور و بروز یابد.
تحقیقات پزشكی ثابت كرده است كه مغز افراد چندزبانه با بالارفتن ظرفیت ذخیره حافظه شناختی ناشی از چند زبانگی فعالیت مغزی ، به راحتی می تواند اندوخته های اطلاعاتی را تا مدت های طولانی در خود حفظ كند.
به گزارش ایرنا این ذخیره اطلاعات مغز را قادر می سازد به هنگام بروز آلزایمر حتی در شرایط وجود تنش های عصبی و بروز آسیب های مغزی بهتر از شرایط خلآء اطلاعات حافظه عمل كند.
براساس این گزارش، یك تیم پژوهشی كانادایی نیز پس از این تحقیقات به نتیجه مشابهی دست یافتند و اعلام كردند كه تكلم به چند زبان ضرورتا بدان معنی نیست كه آلزایمری رخ ندهد ولی به دلیل چند زبانگی نشانه های این بیماری خیلی دیرتر از زمان معمول آن بروز می كند.
از این رو تحقیقات دانشگاه علوم پزشكی ژوهانسبورگ و دانشگاه یورك در تورنتوی كانادا اثبات كرده اند كه افراد تك زبانه معمولا به طور میانگین از 4/71 سالگی و افراد دو یا چند زبانه بطور میانگین در 6/75 سالگی برای درمان بیماری آلزایمر به پزشك مراجعه می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha