یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان اظهار داشت: خطای پزشکی و پرستاری امری اجتناب ناپذیر است اما باید نظارت ها قوی باشد تا آمار آن به حداقل برسد.

خطای پرستاری به خاطر کمبود نیرو است

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان اظهار داشت: خطای پزشکی و پرستاری امری اجتناب ناپذیر است اما باید نظارت ها قوی باشد تا آمار آن به حداقل برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدحسین قربانی گفت: خطای پزشکی در تمام دنیا وجود دارد، ولی به ‌فراخور کشورها آمارها نیز بالا و پایین است اما در ایران نظارت ضعیف است و سیستم جامعی در این باره وجود ندارد .

وی افزود: متاسفانه پرستاران هم به دلیل حجم بالای کاری ممکن است اشتباهاتی داشته باشند اما  یک سیستم جامع و آنلاین برای خدمات پزشکی و پرستاری ایجاد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گاهی همراه بیمار خطایی را مرتکب می شود اما پرستار محکوم می شود درحالیکه به خاطر کمبود نیرو، همراه  بیمار ناگزیر به انجام کارهایی است و در این باره وزارت بهداشت باید فکری کند.

قربانی تاکید کرد: کمیسیون بهداشت این آمادگی را دارد تا در صورت ارسال لایحه نظارت آنلاین پزشکی از طرف دولت و وزارت بهداشت به آن بپردازد .

وی با بیان اینکه در برنامه توسعه ششم بیماران از طریق سازمان نظام پزشکی می توانند حقوق خود را در حوزه پزشکی پیگیری کنند، ادامه داد: این موضوع همیشه وجود داشته و محدودیتی در این‌باره ایجاد نشده است اما باید نظارت ها دقیق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha