یكی از اندام‌های تعادل در بدن گوش است كه موجب تعادل بدن می‌شود اختلال در گوش موجب اختلال در تعادل بدن می‌شود كه اگر یكی از این عوامل به خوبی كار نكند موجب سرگیجه می‌شود و عفونت‌های گوش یكی از عوامل سرگیجه است.

90 درصد كودكان دچار عفونت گوش میانی می‌شوند
سلامت نیوز: رئیس دوازدهمین كنگره علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن گفت: عفونت‌های گوش میانی در سنین كودكی بسیار شایع است و 90 درصد كودكان حداقل یكبار دچار عفونت گوش میانی می‌شوند.

به گزارش  فارس، مهدی خواجوی امروز در دوازدهمین كنگره انجمن علمی جراحان گوش و گلو، بینی و سر و گردن تهران در سالن‌ همایش‌های رازی شهر تهران برگزار شد افزود: عفونت‌های گوش در كاهش شنوایی اثر‌گذارند.

وی گفت: گوش از 3 قسمت گوش میانی، درونی و خارجی تشكیل شده است و عفونت گوش میانی از شیوع بالایی برخوردار است. عفونت گوش میانی در سنین كودكی بسیار شایع است و حداقل 90 درصد كودكان حداقل یكبار دچار عفونت گوش شده‌اند.

رئیس دوازدهمین كنگره علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن اضافه كرد: یكی از اندام‌های تعادل در بدن گوش است كه موجب تعادل بدن می‌شود اختلال در گوش موجب اختلال در تعادل بدن می‌شود كه اگر یكی از این عوامل به خوبی كار نكند موجب سرگیجه می‌شود و عفونت‌های گوش یكی از عوامل سرگیجه است.

خواجوی گفت: روش آندوسكوپی و تصویربرداری همزمان به كمك navigation را می‌توان بدون نیاز به برش صورت و برداشتن استخوان‌ها انجام داد به طوری كه به محل تومورهای قاعده جمجمه دسترسی پیدا كرد و با حفظ تومورهای منطقه قاعده جمجمه و دیگر مناطق غیرقابل دسترس این كار را انجام داد.

وی اضافه كرد: سردردهای مداوم، گرفتگی، خونریزی بینی، اختلال حس بویایی و چشایی، اختلال حركت عصب چشم، احساس كجی در صورت، دوبینی، كاهش شنوایی، اختلال در حركت دست و شانه‌ها از علائم تومورهای قاعده جمجه است.

رئیس دوازدهمین كنگره علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن گفت: در گذشته تومورهای جمجه را از طریق برش روی صورت بیمار خارج می‌كردند اما به كمك ابزارهای تجهیزی مدرن علاوه بر حفظ عناصر حیاتی مانند خونرسانی به مغز بدون ایجاد ضایعه روی صورت با دقت بیشتر از روش‌های قبلی امكانپذیر است.

خواجوی گفت: در دوازدهمین كنگره انجمن جراحان گوش، گلو و بینی و سر و گردن تازه‌های جراحی قاعده جمجمه از طرف متخصصان ایرانی و خارجی مورد بحث قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha