سرپرست اورژانس کشور از انجام ۲۵ هزار و ۱۸۷ ماموریت اورژانس از زمان آغاز طرح نوروزی اورژانس خبر داد و گفت: در دانشگاه‌های کشور یک مرکز اورژانسی دندانپزشکی دایر شده است.

انجام ۲۵هزار ماموریت اورژانس از ابتدای طرح نوروزی

سلامت نیوز: سرپرست اورژانس کشور از انجام ۲۵ هزار و ۱۸۷ ماموریت اورژانس از زمان آغاز طرح نوروزی اورژانس خبر داد و گفت: در دانشگاه‌های کشور یک مرکز اورژانسی دندانپزشکی دایر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر پیرحسین کولیوند در بازدید از یکی از کمپ‌های نوروزی اورژانس، اظهارداشت: برای ایام نوروز و در طرح نوروزی ۲۲۰۰ پایگاه شهری و جاده‌ای و ۶۰۰ پایگاه سلامت در کل کشور فعالند. همچنین ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی فوریت‌های پزشکی و ۲۲ هزار نیروی بهداشتی در ایام نوروز خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: همچنین همه اورژانس‌های بیمارستانی و بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها با تمام ظرفیت خدمات‌شان را ارائه می‌دهند. برخی از کلینیک‌های ویژه به تناسب درخواست‌های دانشگاه‌ها فعالند و در عین حال هر دانشگاه هم یک مرکز اورژانسی دندانپزشکی برای سهولت دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی دایر کرده است. از طرف دیگر برای سرعت بخشیدن به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی ۳۰ فروند بالگرد اورژانس خدمات‌ لازم را ارائه می‌دهند.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه از زمان آغاز طرح امداد نوروزی اورژانس تا کنون ۲۵ هزار و ۱۸۷ ماموریت داشتیم که ۵۶۸۵ مورد آن مربوط به تصادفات و مصدومین ترافیکی بوده و ۱۹ هزار ۵۰۲ ماموریت به حوادث غیر ترافیکی مربوط بوده است. همچنین از این تعداد ۴۴۴۳ نفر مصدوم تصادفی داشتیم و ۸۳۲۸ نفر مصدوم غیر تصادفی بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۸۰ نفر از مصدومان تصادفی در بیمارستان‌ها درمان و ترخیص شدند و ۳۴۰۳ نفر از بیماران غیر ترافیکی هم در محل درمان شده‌اند.

کولیوند با بیان اینکه نیروهای اورژانس در قالب ۱۲ محور کل کشور را در پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و بیمارستان‌ها نظارت و ارزیابی می‌کنند، گفت: در عین حال برخی خدمات جدید را هم در پایگاه‌های اورژانس ایجاد کردیم؛ به عنوان مثال یکی از خدماتی که به اقدامات اورژانس اضافه کردیم این بود که در برخی از پایگاه‌های اورژانس هوایی گروه خونی O منفی  را قرار دادیم تا بتوانیم برای بیمارانی که خونریزی وسیع دارند از این گروه خونی در همانجا استفاده کنیم. همچنین آمبولانس‌هایمان را به دستگاه‌های تشخیص سریع سکته حاد قلبی مجهز کردیم و در برخی پایگاه‌ها به صورت آزمایشی یک دستگاه سونوگرافی و سی تی اسکن کوچک و قابل حمل قرار دادیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha