دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 208845

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، در آستانه سال نو، نکاتی را پیرامون تغذیه سالم در ایام نوروز ارائه کرد.

تغذیه سالم را جدی بگیرید

سلامت نیوز: مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، در آستانه سال نو، نکاتی را پیرامون تغذیه سالم در ایام نوروز ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد کاظم زاده با اشاره به تغذیه سالم به عنوان مهمترین عامل سلامت، گفت: با توجه به تغییر برنامه غذایی در ایام پیش رو لازم است افراد نسبت به تغذیه خود دقت بیشتری داشته و کاهش نمک، چربی و قند را حتما در برنامه غذایی خود داشته باشند.

وی، کم تحرکی را از مضرات ایام نوروز برشمرد و افزود: غفلت از ورزش منظم در این ایام چاقی و بیماری های همراه با چاقی را به دنبال خواهد داشت که سلامت را به طور قطع تهدید خواهد کرد.

کاظم زاده اظهار کرد: مواد غذایی مصرفی این ایام معمولا پرچرب، شیرین و یا شور هستند که کالری بالا و مواد مغذی کمتری دارند.

وی با اشاره به مصرف بالای شکلات در نوروز افزود: انواع کاکائوهای تیره و تلخ را جایگزین شکلات ها و تافی های چسبنده کنید.

کاظم زاده با تاکید بر اهمیت وعده های غذایی در طول روز، گفت: نباید مصرف تنقلات ویژه نوروز و بهم ریختگی زمان خواب، افراد را از رعایت وعده های غذایی به ویژه صبحانه محروم کند.

وی بر مصرف دو تا چهار واحد میوه در طول روز تاکید کرد و افزود: مصرف میوه و آب از ضرورت های برنامه غذایی در ایام پیش رو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha