عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت زیرمیزی پزشکان کاهش یافت، گفت: عدم پرداخت به موقع مطالبات پزشکان، دریافت‌های خارج از عرف برخی را پزشکان شاهد هستیم.

گرایش دوباره برخی پزشکان به دریافت زیرمیزی

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت زیرمیزی پزشکان کاهش یافت، گفت: عدم پرداخت به موقع مطالبات پزشکان، دریافت‌های خارج از عرف برخی را پزشکان شاهد هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، اکبر ترکی درباره افزایش یا کاهش زیرمیزی پزشکان بعد از اجرای طرح تحول سلامت، افزود: واقعیت آن است که زیرمیزی پزشکان در برخی استان ها و شهرهای کوچک بسیار کمتر شد اما در تهران هنوز در برخی موارد این زیرمیزی دریافت می شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه درشهرهای بزرگ دریافتی های زیرمیزی برخی پزشکان بعد از طرح تحول سلامت متوقف شد اما متاسفانه به دلیل عدم به موقع پرداخت مطالبات پزشکان بازهم گاهی شاهد دریافت‌های خارج از عرف برخی از پزشکان هستیم.

وی تصریح کرد: مشکلات بیمه‌ای در کشور و عدم پرداخت بدهی بیمه ها به حوزه سلامت سبب شده تا دریافتی زیرمیزی برخی پزشکان سیر صعودی به خود گیرد و بدون شک اگر این روند ادامه یابد طی سال های آتی حوزه سلامت با چالش جدی مواجه خواهد شد و لازم است چاره اندیشی در این زمینه صورت گیرد.

ترکی یادآور شد: اینکه هزینه های بستری مردم بعد از طرح تحول سلامت کاهش یافت امری بدیهی است اما در بخشی از حوزه ها به ویژه مراکز خصوصی پرداختی ها افزایش یافت چراکه هم در تعرفه‌ها بازبینی شد و هم پرداختی به پزشکان چندین برابر شد لذا هزینه های سلامت بعد از اجرای طرح تحول افزایش چشمگیری داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: وزارت بهداشت اگر راهنماهای بالینی را در حوزه سلامت تعریف می‌کرد مشکلات این عرصه کاهش چشمگیری پیدا می کرد حال باید این وزارتخانه برای رفع معضلات بهداشت و درمان در سال جدید خدمات گایدلاین ها را به درستی تعریف و اجرایی کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha