رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همایش «شاخص دیده بانی سالمندی» در کشورهای منطقه، تیر ماه سال 96 به میزبانی سازمان بهزیستی کشور برگزار خواهد شد.

بندپی: شاخص های دیده بانی سلامت در کشور مطلوب نیست

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همایش «شاخص دیده بانی سالمندی» در کشورهای منطقه، تیر ماه سال 96 به میزبانی سازمان بهزیستی کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اعلام برگزاری این همایش، اظهار کرد:اعلام کرده‌ایم که در سال 2018 آمادگی برگزاری همایش بین المللی «شاخص دیدبانی سلامت سالمندی» را با میزبانی سازمان بهزیستی کشور به صورت بین المللی و جهانی داریم.

وی ادامه داد: به ما اعلام شده است که چندین کشور دیگر کاندیدای برگزاری این همایش در سال 2018 شده‌اند که در صورت امکان و رأی آوردن سازمان بهزیستی این همایش را نیز اجرایی خواهیم کرد.

بندپی شاخص های دیده بانی سلامت را در کشور مطلوب ندانست و  گفت: متاسفانه حقیقت تلخی در جامعه وجود دارد و آن اینست که طبق رصد شاخص های دیده بانی سلامت در کشور ، شاخص های سلامت برای سالمندان مانند امنیت درآمد شغلی، توانمندی، سلامتی و محیط توانساز مطلوب نیست؛ برای مثال در زمینه حمل و نقل عمومی باید برای افراد دارای معلولیت، جانبازان، زنان باردار، سالمندان و افراد دچار آسیب های موقتی، محیط های مناسب سازی شده با نگاه همه جانبه ایجاد شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین تاکید کرد: در شاخص های دیده بانی سلامت خیلی عقب هستیم اما جهش در اقدامات و برنامه ریزی ها به گونه ای است که امید داریم در رتبه بندی بعدی تا ۱۵ پله صعود کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha