جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 209116

بعضی آقایان هیچ مشکلی در زندگی سرشار از چیپس، پیتزا و غذاهای ناسالم نمی بینند. اما مواد مغذی مفید برای همه لازم است – حتی شما دوست عزیز!. متاسفانه مانند خانم ها بسیاری از آقایان هم در جذب مواد مغذی ضروری کمبود دارند: بر اساس آخرین آمار بیشتر مردان دچار کمبود پتاسیم، فیبر خوراکی، کولین، منیزیم، کلسیم و ویتامین های A، D، E و C هستند.

غذاهایی که سلامتی مردان را تضمین می کند

سلامت نیوز: بعضی آقایان هیچ مشکلی در زندگی سرشار از چیپس، پیتزا و غذاهای ناسالم نمی بینند. اما مواد مغذی مفید برای همه لازم است – حتی شما دوست عزیز!. متاسفانه مانند خانم ها بسیاری از آقایان هم در جذب مواد مغذی ضروری کمبود دارند: بر اساس آخرین آمار بیشتر مردان دچار کمبود پتاسیم، فیبر خوراکی، کولین، منیزیم، کلسیم و ویتامین های A، D، E و C هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران پرس ، برای دریافت بیشتر مواد مغذی، و برای سالم ماندن، این 5 غذا را به برنامه خود اضافه کنید:


1- سیب زمینی

بسیاری از افراد هستند که طرف سیب زمینی نمی روند چون فکر می کنند کربوهیدرات خالی است. اما سیب زمینی می تواند کمکتان کند شکمی شش تکه داشته باشید! تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا نشان داده افرادی که برنامه غذایی کم کالری شامل سیب زمینی را دنبال می کنند در طول 12 هفته با کاهش وزن روبرو می شوند. جای تعجب نیست: کاهش کلی کالری است که مهم است نه کنار گذاشتن غذایی خاص. از دیگر معجزات سیب زمینی: منبعی غنی از پتاسیم است. در واقع یک سیب زمینی متوسط با پوست، پتاسیم بیشتری از موز دارد. پتاسیم نقشی کلیدی در کنترل فشار خون ایفا می کند ( تاثیر سدیم را کاهش می دهد )، سیگنال های عصبی را منتقل می کند، و به عضلات برای منقبض شدن کمک می کند. بسیاری از مردان روزانه 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارند ( اما دریافت نمی کنند ).

2- عدس

عدس کالری و چربی کمی دارد اما سرشار است از پروتئین – همچنین پکیجی است از فیبر و پتاسیم، که رژیم بسیاری از آقایان فاقد آن است. این غذا نشان داده می تواند قند خون را کاهش دهد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. در یک تحقیق مشخص شد مزیت عدس برای قند خون تنها منتهی به همان لحظه خوردن وعده نمی شود بلکه بدن تا 4 ساعت پس از خوردن عدس از مزیت آن برخوردار است.

عدس همچنین می تواند به سلامت قلب کمک کند. تحقیقات نشان داده عدس می تواند به کاهش LDL ( کلسترول بد )، خطر حملات قلبی، و التهاب شریان ها کمک کند. اگر همه اینها کافی نبود تا عاشق عدس شوید، این آمار را ببینید: افرادی که در طول هفته 4 مرتبه یا بیشتر عدس استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که کمتر از یک مرتبه عدس استفاده می کنند تا 22 درصد کمتر دچار بیماری عروق کرونر قلب می شوند.


3- هندوانه

میان وعده ای خوش طعم که که از پروستات و قلبتان محافظت می کند می خواهید؟ هندوانه را پیشنهاد می کنم ( بله هندوانه در کل سال پیدا می شود ). این میوه سرشار است از لیکوپن، یکی از شناخته شده ترین آنتی اکسیدان ها که با سرطان پروستات مبارزه می کند. تحقیقات نشان داده که افرادی که سطح لیکوپن خونشان بالا است کمتر در خطر سرطان پروستات قرار دارند.

این آنتی اکسیدان حتی می تواند سلامت قلب را تقویت کند، در یک تحقیق دو ترکیب در هندوانه یافت شد — سیترولین و آرژنین – که جریان خون سالم را حمایت می کردند. و با توجه به تحقیقات، خوردن هندوانه می تواند پوست را در برابر اشعه های UV محافظت کند. حتی ممکن است به رفع چین و چروک پوست نیز کمک کند ( فقط خانم ها نیستند که نگران چین و چروک پوست هستند! ). هندوانه همچنین منبعی عالی از ویتامین A و Cاست. می توانید یک فنجان هندوانه مکعبی برش خورده را میل کنید که کمتر از 50 کالری دارد.

4- شکلات تلخ

بیماری های قلبی یکی از عوامل بزرگ در مرگ و میر آقایان است. پس باید مطمئن شوید به اندازه کافی غذاهای مفید برای قلب مانند شکلات تلخ میل می کنید. درست خواندید غلط املایی نبود! انواع خاصی از شکلات تلخ حاوی ترکیبات مفیدی به نام فلاوانول کاکائو هستند، که می توانند به تقویت جریان خون، کاهش لخته شدن خون و فشار خون، کاهش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی کمک کنند.

در تحقیقی که به تازگی محققان انگلیسی انجام دادند گزارش داده شد که مصرف روزانه فلاوانول کاکائو عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد و فشار خون را کاهش می دهد. دیگر تحقیقات نیز نشان داده اند که فلاوانول کاکائو می تواند با بالا رفتن سن همچنان فرد را تیز هوش و متمرکز نگه دارد. در یک آزمایش مشخص شد پس از 8 هفته افرادی که مقدار متوسط یا زیاد فلاوانول کاکائو را به صورت روزانه مصرف کرده بودند در تست حافظه و تمرکز امتیاز بسیار بالا دریافت کردند.

شکلات تلخ انواع مختلفی دارد، شیرینی آن هرچه کمتر باشد درصد فلاوانول کاکائو نیز در آن بیشتر است.

5- زردچوبه

اگر می خواهید در غذای خود از ادویه استفاده کنید بهترین انتخاب زردچوبه است. این ادویه طلایی رنگ، مدت طولانی است که یکی از غذاهای اصلی مردم هند است و همچنین در غذاهای سنتی چینی نیز استفاده می شود، همچنین هزاران سال است که به عنوان دارو نیز مصرف دارد. امروزه تحقیقات نشان داده ترکیب یافت شده در زردچوبه به نام کورکومین می تواند دلیل سالم بودن آن باشد. این ادویه نشان داده که خاصیت ضد التهابی دارد، که دانشمندان را وا داشته از آن برای درمان بیماری های مختلف نظیر آرتریت روماتوئید و پسوریازیس و همچنین مشکلات عصبی مانند آلزایمر استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha