دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 209942

امروزه بیماران زیادی هستند که با جوش و آکنه دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین دلیل دچار استرس می‌شوند. داروها و درمان‌هایی هم که در حال حاضر برای این بیماری پوستی وجود دارند تنها تسکین‌دهنده هستند و به طور کامل و قطعی آنها را بهبود نمی‌بخشند.

واکسن آکنه در راه است

سلامت نیوز: امروزه بیماران زیادی هستند که با جوش و آکنه دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین دلیل دچار استرس می‌شوند. داروها و درمان‌هایی هم که در حال حاضر  برای این بیماری پوستی وجود دارند تنها تسکین‌دهنده هستند و به طور کامل و قطعی آنها را بهبود نمی‌بخشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان از «techtimes»، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا مشغول ساخت واکسن جدیدی برای آکنه هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آینده آزمایش‌های بالینی آنها آغاز می‌شود. آکنه یکی از چالشی‌ترین مشکلاتی است که بعد از بلوغ گریبانگیر نوجوانان می‌شود. طبق آمار ارائه‌شده از سوی مرکز ملی خدمات بهداشت انگلیس، اسکاتلند و ولز، حدود 80 درصد افراد بین 11 تا 30 سال دنیا از مشکل آکنه رنج می‌برند.


از آنجایی که آکنه به دلیل نوعی باکتری ایجاد می‌شود که در طول زندگی همراه انسان است، محققان تاکنون موفق به ساخت واکسنی برای آن نشده‌اند. این باکتری عامل بروز آکنه، نوعی پروتئین سمی روی پوست ترشح می‌کند که موجب تشکیل آکنه می‌شود. پژوهشگران به تازگی آنتی‌بادی جدیدی برای مقابله با این پروتئین سمی کشف کرده‌اند. این پروتئین سمی باعث التهاب روی پوست شده که در قالب آکنه روی پوست بدن ظاهر می‌شود.

در واقع واکسن تولید شده، بدون آسیب به پوست از اثرات میکروب‌های ناشی از آکنه جلوگیری می‌کند. این واکسن درحال حاضر مرحله تولید را به اتمام رسانده و طی دو سال آینده آزمایش‌های بالینی آن آغاز می‌شود.

محققان برای آزمایش‌های اولیه این واکسن، از پوست شماری از بیماران مبتلا به آکنه نمونه‌برداری و واکسن را روی آن بررسی کرده‌اند که نتایج رضایت‌بخش بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha