چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 210026

اگر می‌خواهید وزن کم کنید یا هنگام ورزش کردن با دردهای عضلانی مواجه می‌شوید، از خوردن هندوانه غافل نشوید.

کاهش وزن و لاغری با رژیم «هندوانه»!

سلامت نیوز:اگر می‌خواهید وزن کم کنید یا هنگام ورزش کردن با دردهای عضلانی مواجه می‌شوید، از خوردن هندوانه غافل نشوید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ هندوانه یکی از میوه‌های پرخاصیت جالیزی است که طعمی شیرین و کالری کمی دارد. در عین حال این میوه فاقد چربی و کلسترول است و افراد مبتلا به بیماری هایی چون فشار خون بالا یا چاقی و چربی خون می‌توانند از آن به عنوان یک میان وعده مغذی بدون نگرانی از بابت چربی یا بالا رفتن وزن استفاده کنند.

از هندوانه می‌توانید به عنوان یک ماده کمکی در رژیم غذایی لاغری خود استفاده کنید و به آسانی وزن کم کنید.

بیش از ۹۰ درصد از حجم هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. این میوه خوشمزه حس سیری را در بدن دوچندان می‌کند به طوری که خوردن حدود دو فنجان آب هندوانه معادل دریافت یک گرم فیبر است و می‌تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه فرد را تامین کند.

هندوانه حتی در مقایسه با سبزی‌های دارای برگ سبز مثل کلم بروکلی از کالری کمتری برخوردار است و کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در طول روز و بالاخص در فصل برداشت هندوانه حتما از آن بهره ببرند.

اگر از افرادی هستید که هنگام انجام تمرینات ورزشی یا فعالیت‌های فیزیکی شدید دچار خستگی یا دردهای عضلانی می‌شوید، از آب هندوانه برای تسکین درد خود استفاده کنید.

کارشناسان اعتقاد دارند مصرف آب هندوانه به دلیل وجود ماده «سیترولین» در ترکیب خود می‌تواند به کاهش دردهای عضلانی، عضله سازی و نیز جلوگیری از بالا رفتن ضربان قلب کمک کند.

بهترین زمان استفاده از هندوانه برای ورزشکاران یک ساعت قبل از تمرین است. این نوشیدنی همچنین به تعریق کمتر هنگام تمرینات شدید ورزشی و کاهش عطش و تشنگی‌های شدید کمک می‌کند.

از دیگر مواد مقوی موجود در هندوانه می‌توان به آرژنین اشاره کرد که باعث افزایش گردش خون و باز شدن عروق خونی شده و بیماری‌های قلبی عروقی را ریشه‌کن می‌کند.

آرژنین یکی از اسید‌های آمینه بسیار ضروری و مفید برای سلامت بدن است و می‌تواند به سوزاندن کالری‌های اضافی بدن کمک کند.

از دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در هندوانه ویتامین C ،A ،B6، کلسیم، آهن و پتاسیم است که هر کدام برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش کلیدی ایفا می‌کند.

هندوانه غنی از آنتی اکسیدانی به نام «لیکوپن» است که خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و دژنراسیون ماکولا (نوعی بیماری چشمی که به تباهی لکه زرد معروف است) را پایین می‌آورد..

کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند افراد برای بهره بردن بیشتر از هندوانه آن را به همراه پالپ (گوشت میوه) مصرف کنند. گرچه آب هندوانه سرعت هضم بالاتری دارد، پالپ برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید‌تر است.

در فصل بهار آب هندوانه را با سایر میوه‌ها از جمله طالبی یا عسل ترکیب و به عنوان یک نوشیدنی سالم و مقوی هنگام ورزش و پیاده‌روی بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha