چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 210059

پزشکان در بمبئی هندوستان توانستند طی عملی جراحی زنی ۲۸ را از مرگ نجات دهند که تصادفاً یک سنجاق به طول ۵/۲ سانتی‌متر را قورت داده بود.

نجات زنی که یک سنجاق ۵/۲ سانتی‌متری را بلعیده بود

سلامت نیوز: پزشکان در بمبئی هندوستان توانستند طی عملی جراحی زنی ۲۸ را از مرگ نجات دهند که تصادفاً یک سنجاق به طول ۵/۲ سانتی‌متر را قورت داده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زی‌نیوز، زنی هندی که قصد داشت حجابش را مرتب کند، سنجاق مخصوصی را برای آزاد نگاه داشتن دست‌هایش در دهان نگاه داشته بود که تصادفاً آن را بلعید و سوزن بزرگ آهنین نیز مستقیماً وارد روده کوچک او شد.


به گفته دکتر «مهول چاکسی»، متخصص گوارش، این زن گفته است پس از بلعیدن سنجاق دچار عارضه خاصی نشده اما در بخش اورژانس بیمارستان با گذشت ۶ ساعت دچار درد شدید در ناحیه شکم خود شد.


دکتر چاکسی که عمل اندوسکوپی روی زن جوان را انجام داده بود، توضیح داد: هنگام بلعیدن چنین اجسامی احتمال خیلی زیادی در سوراخ شدن روده وجود دارد اما اندوسکوپی نشان داد اثری از سنجاق سوزنی در معده یا اوایل روده کوچک نیست و این جسم نوک تیز بسرعت به سمت انتهایی روده کوچک مهاجرت کرده است.
با استفاده از تجهیزات تخصصی و پیشرفته‌ای به نام  انتروسکوپی بادکنکی، سنجاق بلعیده شده از بدن بیمار خارج شد و حال وی اکنون مساعد گزارش شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha