سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 21033

افرادی كه 10 ساعت مداوم در روز بدون حركت پشت میز می‌نشینند و حداقل دو ساعت دائم از جای خود بلند نمی‌شوند، سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آمبولی و ترومبوس هستند

نشستن طولانی در ساعات كار، كشنده است
سلامت نیوز: كارشناسان بهداشت عمومی بار دیگر هشدار دادند كه نشستن طولانی مدت در ساعات كاری و پشت میز كار، تهدیدی جدی برای سلامت شما است تا جایی كه حتی می‌توانند نتایج مرگباری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان تاكید كردند: افرادی كه 10 ساعت مداوم در روز بدون حركت پشت میز می‌نشینند و حداقل دو ساعت دائم از جای خود بلند نمی‌شوند، سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آمبولی و ترومبوس هستند كه هر دو خطرناك و كشنده‌اند. آمبولی شامل انسداد رگ بر اثر لخته خونی یا حباب هوا و ترومبوس شامل تشكیل لخته خونی در عروق یا قلب است.

این یافته حاصل آزمایشات متخصصان انستیتو پزشكی نیوزلند است.

به گزارش سایت اینترنتی استوف، دكتر ریچارد بیسلی در این آزمایشات تاكید كرد: برای بسیاری از بیماران نشستن طولانی مدت در ساعات كار یك فاكتور خطرزای جدی و اصلی است. در هر دو عارضه لخته‌های خونی در عروق تشكیل می‌شود كه حیات فرد را به خطر می‌اندازد. تنها راه پیشگیری از این خطر تغییر در عادات و الگوی زندگی روزمره است و انتخاب گزینه های سالم‌تر و پرتحرك‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha