پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 210896

اگرچه «ایدز» آوازه‌ای دهشتناک دارد و یکی از مهلک‌ ترین بیماری‌های عصر حاضر به حساب می‌آید، اما غالباً فراموش می‌کنیم که با تشخیص و درمان بموقع، می‌توان شرایط یک زندگی با کیفیت و با طول عمری طولانی را برای بیمار مبتلا به ایدز فراهم کرد.

آزمایش خون تنها راه تشخیص HIV

سلامت نیوز:اگرچه «ایدز» آوازه‌ای دهشتناک دارد و یکی از مهلک‌ ترین بیماری‌های عصر حاضر به حساب می‌آید، اما غالباً فراموش می‌کنیم که با تشخیص و درمان بموقع، می‌توان شرایط یک زندگی با کیفیت و با طول عمری طولانی را برای بیمار مبتلا به ایدز فراهم کرد. متخصصان معتقدند مطمئن‌ترین راه اطلاع از ابتلا به ویروس HIV انجام آزمایش خون است و نمی‌توان از روی علائم ظاهری در مورد سلامت فرد قضاوت کرد.

به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت:اما بسیاری به دلیل ترس از انگ زدن دیگران از انجام آن طفره می‌روند. این درحالی است که علاوه بر افرادی که رفتار پرخطر جنسی دارند، معتادان و حتی همسران آنها نیز ممکن است به این ویروس آلوده شده باشند. رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی، با تأکید برمحرمانه بودن اطلاعات افرادی که برای انجام تست تشخیص HIV به آزمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، می‌گوید: براساس بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشت دولتی و خصوصی، این تست‌ها را براساس استانداردهای تأیید شده جهانی انجام می‌دهند و پاسخ تست را فقط به خود فرد یا فردی که او معرفی کرده است، ارائه می‌دهند. دکتر سید مهدی بوترابی در ادامه خاطرنشان می‌کند: فردی که برای انجام این تست‌ها به آزمایشگاه مراجعه می‌کند بهتر است نسخه پزشک همراه داشته باشند اما آن دسته از افرادی هم که به هر دلیلی از رفتن به نزد پزشک بیم دارند، می‌توانند بدون نسخه به مسئول فنی آزمایشگاه مراجعه کنند. مسئول فنی این نسخه را می‌نویسد و او را برای انجام تست راهنمایی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha