یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی بیان کرد: نوشابه‌های رژیمی دارای مقدار زیادی شیرین‌کننده‌های مصنوعی است که این امر احتمال چاقی و اضافه وزن را افزایش می‌دهد.

مصرف نوشابه‌های رژیمی احتمال چاقی را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی بیان کرد: نوشابه‌های رژیمی دارای مقدار زیادی شیرین‌کننده‌های مصنوعی است که این امر احتمال چاقی و اضافه وزن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه و رژیم غذایی درباره عوارض مصرف نوشابه‌های رژیمی، گفت: نوشابه‌های رژیمی فاقد قند هستند اما تولیدکنندگان برای طمع‌دار کردن از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کنند که این امر علاوه بر تغییر ذائقه، عوارض مخربی‌تری بر سلامت افراد می‌گذارد.

وی افزود: فرمولاسیون نوشابه‌های رژیمی همانند نوشابه‌های معمولی است بنابراین تنها حذف قند نمی‌تواند عوارض آن را کاهش دهد. به طور کلی نوشابه‌ها حاوی اسید فسفریک هستند که این ماده موجب کاهش جذب کلسیم موجود در مواد غذایی می‌شود، هم‌چنین نوشابه‌ها به دلیل دارا بودن رنگ‌های مصنوعی و برخی مواد شیرین کننده احتمال بروز برخی بیماری‌ها مانند پوکی استخوان، اختلال اعصاب، چاقی و ... را افزایش می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: به طور کلی نوشابه‌ها حتی نوشابه‌های رژیمی حاوی مقدار زیادی کالری هستند که این امر موجب احتمال بروز چاقی و اضافه وزن را افزایش می‌دهد.

جعفریان با بیان اینکه نتایج برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف نوشابه‌های رژیمی بیش از نوشابه‌های معمولی احتمال چاقی را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: در تهیه نوشابه‌های رژیمی از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده شده که این مواد تمایل فرد را برای مصرف نوشیدنی‌های طبیعی و سالم مانند دوغ، آبمیوه‌های طبیعی و سنتی را کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به افراد توصیه می‌شود آب، آبمیوه‌های طبیعی، دوغ و دمنوش‌های طبیعی را جایگزین نوشابه‌ها کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha