رئیس مركز تحقیقات گوش، گلو و بینی از راه‌اندازی روش جدید تشخیص زودهنگام مشكلات بویایی و تولید 2 داروی نوتركیب(بیوتكنولوژی) جدید در كشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز محمد فرهادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت‌و‌درمان فارس افزود: گروه محققان مركز تحقیقات گوش، گلو و بینی و سر و گردن دانشگاه علوم پزشكی ایران كه به تازگی به مجموعه دانشگاه علوم پزشكی تهران منتقل شده وسیله جدیدی را تولید كرده است كه به وسیله آن امكان تشخیص مشكلات بویایی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: این روش در مركز تحقیقات بیمارستان حضرت رسول(ص) تولید شده و امیدواریم بتوانیم به زودی این وسیله پزشكی جدید را وارد بازار كنیم.

وی گفت: افراد زیادی هستند كه مشكلات بویایی دارند یعنی یا اصلاً بویی را تشخیص نمی‌دهند یا میزان تشخیص بو در آنها بسیار كم است و این مسئله علاوه بر مشكلات زندگی برای آنها مشكلات زیادی نیز در محل كار و حتی مسائل قانونی به وجود می‌آورد كه باید با تشخیص و درمان موقع آن را بر طرف كرد.

وزیر اسبق بهداشت افزود: با استفاده از این وسیله و روش تشخیصی كه قبلاً در دنیا وجود داشته و برای اولین بار در كشور بومی و اجرایی شده است، می‌توان مشكلات بویایی را در مراحل اولیه تشخیص داد و نسبت به درمان آن اقدام كرد.

سرپرست گروه محققان تولید داروی آیمود همچنین از تولید 2 داروی بیوتكنولوژی یا نوتركیب دیگر در كشور خبر داد و گفت: این 2 دارو تا آخر سال تولید و وارد بازار می‌شوند اما اكنون به دلایلی امكان اعلام نام این دارو را نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha