یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 211751

کیوی بخشی از مواد سمی دود سیگار را از بین می‌برد. سیگاری‌ها باید 40 درصد بیشتر ویتامین ث مصرف کنند که این مقدار با خوردن دو کیوی در روز تامین می‌شود.

کیوی پادزهر سیگار

سلامت نیوز:کیوی بخشی از مواد سمی دود سیگار را از بین می‌برد. سیگاری‌ها باید 40 درصد بیشتر ویتامین ث مصرف کنند که این مقدار با خوردن دو کیوی در روز تامین می‌شود.

به پزارش سلامت نیوز، فرهیختکان نوشت: البته کسانی که سیگار می‌کشند امیدوار نباشند که با خوردن کیوی، دیگر می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی از بیماری‌های قلبی و ریوی و احتمال ابتلا به سرطان، سیگار بکشند. اما می‌توانند امیدوار باشند که خوردن دو کیوی در روز، وضعیت آنها را بهبود می‌بخشد و جذب مواد سمی را کاهش می‌دهد.


کیوی سرشار از ویتامین ث است. مقدار پتاسیم آن از نظر وزنی تا حدی کمتر از موز است. همچنین دارای ویتامین آ، ای، کلسیم، آهن و اسید فولیک است. یک کیوی متوسط ۴۶ کالری انرژی دارد. جالب است بدانید که ویتامین ث در کاهش علائم بیماری آسم بسیار موثر است و مطالعات نشان داده کودکانی که در هفته پنج تا هفت عدد از این میوه مصرف می‌کنند دارای علائم تنفسی کمتری نسبت به کودکانی هستند که در هفته فقط یک کیوی می‌خورند.
کیوی دارای مقادیر زیادی آنزیم حل‌کننده پتاسیم به نام پاپایین است که از نظر تجاری برای نرم کردن گوشت مفید است اما احتمال دارد برای برخی افراد آلرژی‌زا باشد. به‌ویژه افرادی که به آناناس حساسیت دارند مستعد حساسیت به این میوه نیز هستند. این آنزیم با پختن میوه به سرعت از بین می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha