دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 21199

اغلب تبلیغات گمراه‌ کننده ماهواره‌ای مبنای علمی ندارند و عمدتا برمبنای سودآوری تجاری هستند و نباید به آنها اعتماد كرد.

فریب تبلیغات ماهواره‌ای را نخورید!
سلامت نیوز: رییس دومین كنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی پلاستیك با اشاره به تبلیغات گمراه کننده زیبایی و جوانسازی صورت، اغلب تبلیغات ماهواره‌ای در این زمینه را فاقد مبنای علمی خواند و گفت: اغلب تبلیغات گمراه‌ کننده ماهواره‌ای مبنای علمی ندارند و عمدتا برمبنای سودآوری تجاری هستند و نباید به آنها اعتماد كرد.

 دکتر محسن نراقی، بحث جوان‌سازی چهره را از جمله مواردی عنوان كرد که امروزه طرفداران فراوانی در تمام دنیا دارد و با اشاره به روش‌های جوان سازی صورت، گفت: به طور کلی سه روش جوان‌سازی صورت وجود دارد؛ استفاده از قرص و کرم که در تمام داروخانه‌ها بدون نسخه و یا با تجویز پزشک در دسترس هستند. روش‌ دیگر جراحی است. حد فاصل این دو روش نیز روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی قرار می‌گیرند. همچنین باید توجه داشت که استفاده از کرم و قرص هرگز نمی‌تواند کار درمان جراحی و روش‌های غیرجراحی را انجام دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به معایب روش‌های جراحی جوانسازی صورت، گفت: هر چند این روش‌ها مناسب هستند اما از معایبی نیز برخوردارند. لیفتینگ به طور کلی روش درمانی سنگینی است. از طرف دیگر، لیفتینگ درمانی دائمی نیست و در صورت انجام در سنین پایین‌تر، پس از مدتی پوست دوباره شل شده و تکرار این امر کار راحتی نیست. در عین حال لیفتینگ ممکن است عوارضی داشته باشد.

دكتر نراقی، تزریق بوتاکس، فیلر و لایه‌برداری پوست را درمان‌های مهم غیر‌جراحی جوانسازی صورت عنوان كرد و گفت: تزریق بوتاکس یکی از مهم‌ترین روش‌های غیر‌جراحی است كه اغلب در نواحی بالایی صورت، پیشانی و اطراف چشم‌ها به کار رفته و برای کاهش و پیشگیری از بروز چین‌های نواحی اخم پیشانی، خطوط افقی و عمودی پیشانی و خطوط کنار چشم استفاده می‌شود.

وی با بیان این كه پیش از این تصور بر این بود که بوتاكس تنها در صورت ایجاد چین و چروک در صورت كاربرد دارد، ادامه داد: در حال حاضر از تزریق بوتاکس به صورت پیشگیرانه نیز استفاده می‌شود. به این ترتیب افرادی كه در سنین پایین‌تر عادت‌ به اخم كردن یا بالا بردن ابروها دارند یا کسانی که چشم‌ها را زیاد منقبض می‌کنند، می‌توانند از بوتاکس استفاده کنند تا چین و چروک‌ها دیرتر تشکیل شوند.

مدرس آکادمی جراحان پلاستیک صورت آمریکا در پایان توصیه کرد: با وجود تمام روش‌های نوین جهت جوان‌سازی پوست صورت، پیشگیری از بروز چین و چروك‌های صورت بهتر از درمان آنهاست. دوری جستن از آفتاب، استفاده از ضد آفتاب، اجتناب از دود سیگار، تغذیة سالم، خواب کافی، ورزش و نوشیدن آب فراوان، از بهترین راه‌های حفظ شادابی پوست و پیشگیری از چین و چروك‌های صورت به شمار می رود.

گفتنی است، دومین كنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی پلاستیك صورت با حضور صاحبنظران برجسته ایران و دنیا با هدف ارائه جدیدترین روشهای جراحی پلاستیك صورت از 26 تا 28 آبان ماه در هتل المپیك برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha