رئیس انجمن علوم اعصاب ایران با اشاره به اینکه کمبود ویتامین D، تغییرات آب و هوایی و ژنتیک در بروز ام‌اس مؤثر است، گفت: ۸۰ هزار نفر در ایران مبتلا به این بیماری هستند.

۸۰ هزار ایرانی مبتلا به ام‌اس

سلامت نیوز:رئیس انجمن علوم اعصاب ایران با اشاره به اینکه کمبود ویتامین D، تغییرات آب و هوایی و ژنتیک در بروز ام‌اس مؤثر است، گفت: ۸۰ هزار نفر در ایران مبتلا به این بیماری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، حسین پاک‌دامن در کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکترو فیزیولوژی بالینی ایران اظهارداشت: متأسفانه بیماری ام‌اس در کشور ما بسیار شایع بوده و برخلاف تقسیم‌بندی جغرافیایی که حداکثر باید 3 هزار مورد باشد اکنون بالای 80 هزار نفر است.

وی افزود: ام‌اس شایع‌ترین علت ناتوانی مغزی و جسمانی در جوانان به شمار رفته و در زنان شایع‌تر است. همچنین بیشتر افراد 20 تا 40 سال را گرفتار می‌کند.

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران با بیان اینکه 14 داروی درمان و کنترل ام‌اس را در کشور داریم، گفت: از آخرین روش‌های تشخیصی و درمانی در ایران بهره‌مند هستیم.

پاک‌دامن اشاره کرد: تهران و اصفهان بیشترین آمار ابتلا به ام‌اس را در ایران داشته و ژنتیک، تغییرات آب و هوایی و کمبود ویتامین D در برو آن موثر است.

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران خاطرنشان کرد: تا سال 93 میلادی ام‌اس جزء بیماری‌های غیرقابل درمان بود ولی پس از آن با کشف داروهای جدید تا حدودی درمان‌پذیر شده ولی به طور کلی درمان قطعی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha