شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 212354

لغو بیمه درمانی اوباما موسوم به اوباماکر، یکی از وعده‌های دونالد ترامپ بوده و تصویب آن در مجلس نمایندگان موفقیتی برای او محسوب می‌شود. در عین حال، ترامپ بعد از اعلام رأی مجلس نمایندگان، پیروزی خود را با اعلام این موضوع که اوباماکر مرده است، جشن گرفت.

لغو بیمه درمانی اوباماکر در مجلس نمایندگان

سلامت نیوز: مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت شکننده‌ای طرح لغو بیمه درمانی دوران باراک اوباما و جایگزینی آن با یک بیمه درمانی جدید را تصویب کرد. ۲۱۷ نماینده به طرح رأی داده و ۲۱۳ نماینده علیه آن رأی دادند.مصوبه مجلس نمایندگان باید در مجلس سنا نیز مطرح شود.

به گزارش سلامت نیوز، بی‌بی‌سی نوشت: با وجود آنکه اکثریت کنگره در اختیار جمهوری‌خواهان است، حدود یک ماه پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، نتوانستند حمایت لازم برای تصویب طرح را جلب کنند و این طرح از دستور کار خارج شد. لغو بیمه درمانی اوباما موسوم به اوباماکر، یکی از وعده‌های دونالد ترامپ بوده و تصویب آن در مجلس نمایندگان موفقیتی برای او محسوب می‌شود. در عین حال، ترامپ بعد از اعلام رأی مجلس نمایندگان، پیروزی خود را با اعلام این موضوع که اوباماکر مرده است، جشن گرفت.

رویترز می‌نویسد شماری از جمهوری‌خواهان میانه‌رو و گروهی از محافظه‌کارترین نمایندگان این حزب، به مخالفت با بیمه ترامپ پرداختند. نمایندگان حزب دموکرات به‌صورت یکپارچه مخالف این طرح بودند. سوم فروردین، پس از عقب‌افتادن رأی‌گیری در مجلس نمایندگان برای جایگزین کردن طرح ارائه‌شده به‌جای بیمه همگانی اوباما (موسوم به اوباماکر)، ترامپ به جمهوری‌خواهان هشدار داده بود که زمان مذاکره به پایان رسیده است و باید روز جمعه این طرح به رأی گذاشته شود. روز جمعه، چهارم فروردین، حد نصاب کافی برای حمایت و تصویب آن به دست نیامد و پل رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، به خبرنگاران گفت: با ترامپ در مورد خارج کردن طرح از دستور کار در این مجلس به توافق رسیده است. بسیاری از جمهوری‌خواهان و نیز خود دونالد ترامپ، طی سال‌های گذشته، بارها از بیمه‌ خدمات درمانی اوباما انتقاد کرده و گفته بودند باید آن را با قانون دیگری جایگزین کرد.

در همین حال در تداوم موج مخالفت‌های داخلی، ال فرانکن، سناتور ایالت مینه‌سوتا از حزب دمکرات آمریکا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: لایحه جایگزینی قوانین بهداشتی جمهوری‌خواهان، به دوستان، همسایگان و خانواده‌های ساکن در ایالت مینه‌سوتا و کل کشور آسیب می‌رساند. کریس کونز، نماینده ایالت دلاویر در مجلس سنای آمریکا از لایحه جایگزین طرح بیمه درمانی اوباما معروف به اوباماکر به‌شدت انتقاد کرد و آن را یک افتضاح خواند. کونز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «لایحه قوانین بهداشتی جمهوری‌خواهان که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، یک افتضاح است.» او در ادامه تأکید کرد: «با تمام توان با این لایحه مبارزه خواهم کرد.» سناتور کورتز مستو از ایالت نوادا نیز در توئیتر خود ضمن مخالفت با این لایحه جمهوری‌خواهان نوشت: «در مجلس سنا قطعا با آن مخالفت خواهم کرد.» برنی سندرز، نامزد سابق ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا از حزب دموکرات نیز این لایحه را فاجعه خواند و خواستار مخالفت همگانی با آن شد. از سوی دیگر، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده دموکرات از کالیفرنیا با صدور بیانیه‌ای، این لایحه را موجب تحمیل هزینه‌های بیشتر بر جامعه آمریکا دانست و با آن مخالفت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha