بهترین زمان برای مصرف هندوانه بهار و تابستان است؛ میوه ای سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و املاح معدنی.

مصرف هندوانه را بنا به ۸ دلیل شگفت انگیز، فراموش نکنید!

سلامت نیوز:بهترین زمان برای مصرف هندوانه بهار و تابستان است؛ میوه ای سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و املاح معدنی.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،قریب به ۹۲ درصد از این میوه را آب تشکیل می دهد و میوه ای بدون چربی است. خواص مصرف هندوانه از بهبود سلامت قلب و عروق گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن، متنوع است:

بهبود سلامت قلب و عروق و استخوان ها: لیکوپن موجود در هندوانه برای حفظ سلامت قلب و عروق به رسمیت شناخته شده است ضمن این که یک عامل مهم در ترویج سلامت استخوان ها نیز محسوب می شود. مصرف مقددار زیاد هندوانه از آنجا که منجر به بهبود جریان خون از طریق شاهرگ ها می شود، به عملکرد قلبی عروقی کمک می کند. لیکوپن همچنین استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. هندوانه ضمنا سرشار از پتاسیم است و به حفظ کلسیم در بدن و داشتن استخوان ها و مفاصل قوی تر کمک می کند.

کاهش چربی بدن: هر لیوان آب هندوانه حاوی ۲۵۰ میلی گرم سیترولین است؛ یک اسید آمینه که به آرژنین تبدیل می شود و به جلوگیری از تجمع بیش از حد چربی در بدن کمک می کند. طبق تحقیقات جدید مصرف آب هندوانه قبل از فعالیت بدنی شدید به کاهش ضربان قلب و درد عضلات کمک می کند و این به خاطر سیترولین موجود در آن است.

حفظ سلامت کلیه: هندوانه یک ادرار آور طبیعی است و بر خلاف کافئین و الکل به حفظ سلامت کلیه ها کمک می کند.

پشتیبانی از عصب و عضله: هندوانه سرشار از پتاسیم و یک الکترولیت طبیعی است که منجر به تنظیم عملکرد اعصاب و عضلات می شود.

بهبود سلامت چشم: هندوانه یک منبع فوق العاده از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین آ تبدیل می شود و به تولید رنگدانه در شبکیه و محافظت از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و شب کوری کمک می کند. ویتامین آ همچنین برای حفظ سلامت پوست، دندان ها، بافت اسکلتی و غشاهای مخاطی مفید است.

پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن، بهبود زخم و جلوگیری از آسیب به سلول: محتویات ویتامین ث موجود در هندوانه فوق العاده زیاد است و این ویتامین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به شمار می رود.

تولید انرژی: هندوانه سرشار از ویتامین های ب است که برای تولید انرژی مفید هستند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین ب ۱، ویتامین ب ۶ و منیزیم است.

کاهش شدت آسم: آنتی ‌اکسیدان‌ های موجود در این میوه به کاهش شدت آسم کمک می‌ کنند. همچنین خطر سرطان روده، آرتروز هماتوئید و سرطان پروستات با مصرف هندوانه کاهش می یابد.


منبع:livelovefruit

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha