رژیم غذایی نامناسب مهم‌ترین عامل پوسیدگی دندان است
سلامت نیوز: رییس هیات مدیره انجمن متخصصین دندانپزشكی ترمیمی ایران گفت: پوسیدگی دندان، شایع‌ترین بیماری جهان است بنابراین باید در درجه اول برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، پیشگیری و در مرحله بعد آن را ترمیم كرد.

دكتر مهیار شهبازی مقدم در گفت وگو با  ایسنا، افزود: دندانپزشكان باید با شایع‌ترین بیماری جهان چه از بعد پیشگیری و چه از بعد درمان مقابله كنند و همین امر نشان دهنده اهمیت كار آنان است.

وی با بیان این كه آگاهی‌های لازم باید در زمینه راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان به مردم داده شود، گفت: رژیم غذایی نامناسب، مهم‌ترین عامل پوسیدگی دندان است و مصرف بیش از حد كربوهیدرات و سوكروز اصلی‌ترین عامل پوسیدگی دندان به شمار می‌رود. بنابراین استفاده صحیح از این مواد باعث كاهش چشمگیر این بیماری می‌شود. علاوه بر آن، مردم به رعایت بهداشت دهان با استفاده از نخ دندان و مسواك باید تشویق شوند.

رییس هیات مدیره انجمن متخصصین دندانپزشكی ترمیمی ایران درباره این شاخه از دندانپزشكی اظهار كرد: دندانپزشكی ترمیمی شامل اقداماتی مانند بهداشت و پیشگیری از ایجاد پوسیدگی، ترمیم دندان و دندانپزشكی زیبایی می‌شود. تقریبا 70 درصد از درمان‌ دندانپزشكان ایرانی در كلینیك‌ها و مطب‌ها در حوزه دندانپزشكی ترمیمی می‌گنجد. بنابراین با برگزاری برنامه‌های علمی مانند كنگره‌ها و نشستها باید اطلاعات دندانپزشكان در حوزه ترمیمی به روز شود.

شهبازی ‌مقدم در پایان درزمینه میزان آشنایی دندانپزشكان ترمیمی ایران با تكنیك‌های روز دندانپزشكی گفت: سطح دانش دندانپزشكی در ایران در مقایسه با بسیاری از كشورها قابل توجه است. در مجموع ایران در سطح تكنیكها و مواد جزو بهترین كشورهاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha