متخصص طب سنتی گفت: توصیه می‌شود، به هیچ عنوان روزه را با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سرد باز نکنید زیرا ماده سرد به سرعت جذب بدن شده و عارضه‌های مختلفی همچون درد مفاصل و استخوان، تغییر مزاج معده و سرد شدن آن را در پی دارد.

خطر اسپاسم عضلانی با مصرف نوشیدنی‌های سرد در وقت افطار

سلامت نیوز:متخصص طب سنتی گفت: توصیه می‌شود، به هیچ عنوان روزه را با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سرد باز نکنید زیرا ماده سرد به سرعت جذب بدن شده و عارضه‌های مختلفی همچون درد مفاصل و استخوان، تغییر مزاج معده و سرد شدن آن را در پی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهدی برهانی متخصص طب سنتی  گفت: در زمان روزه‌داری، فرد ساعات زیادی هیچ خوراکی مصرف نمی‌کند به همین علت در زمان افطار هر خوراکی به راحتی جذب بدنش می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود که به هیچ عنوان روزه را با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سرد باز نکنید زیرا ماده سرد به سرعت جذب بدن شده و عارضه‌های مختلفی همچون درد مفاصل و استخوان، تغییر مزاج معده و سرد شدن آن را در پی دارد.

برهانی گفت: در هنگام افطار روزه خود را با مواد مرطوب نیز که مزاجاً سرد هستند، نباید باز کرد مثلاً عموم میوه‌ها جزء این دسته قرار می‌گیرند پس توصیه می‌شود روزه خود را با خوردن میوه باز نکنید، همچنین مصرف تخم‌شربتی در دم افطار توصیه نمی‌شود زیرا این خوراکی‌ها می‌توانند سبب اسپاسم عضلات و کمردرد شود.

متخصص طب سنتی اضافه کرد: باز کردن روزه با آب یا شیر گرم همراه با خرما به تقویت معده کمک می‌کند. همچنین خوردن هر خوراکی مرطوب عموماً باعث افزایش رطوبت و سردی معده می‌شود و اولین علامت آن هم نفخ معده است.

برهانی اضافه کرد: روزه برای سلامت بدن است اما هر فردی که با گرفتن روزه به مشکلاتی همچون درد معده، ورم، سوزش، مبتلا می‌شود، می‌تواند با نظر متخصص روزه نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha