یك متخصص تغذیه گفت: تمرینات ورزشی برای حفظ عملكرد سالم مغز اهمیت دارند و ورزش باید حداقل 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز مریم نجفی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: فعال نگه داشتن ذهن برای حفظ سلامتی سیناپس‌های مغز حیاتی است، افراد باید در یادگیری یك وسیله جدید و یا یك مهارت جدید پیش قدم شوند و یا برخی از بازی‌های فكری را انجام دهند.

وی گفت‌: توجه به شرایط و بیماری‌های خاص دوران سالمندی، برای ارزیابی سبك زندگی در این دوران، علاوه بر موارد تغذیه سالم، فعالیت جسمی و تفریح منظم و كافی، اجتناب از موادی مانند دخانیات و سایر مواد اعتیادآور، مخدر و محرك، مدیریت كافی تنش و آرام سازی و همچنین فعالیت‌هایی كه از شخص، در برابر خطرات تهدید كننده سلامتی محافظت می‌كنند، باید مورد توجه قرار گیرد.

این متخصص تغذیه افزود: تمرینات ورزشی برای حفظ عملكرد سالم مغز اهمیت دارند. ورزش باید حداقل 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته انجام شود. ورزش شدید بهتر است اما در این میان پیاده روی مفیدتر است.

نجفی گفت: مصرف زغال اخته، ماهی قزل آلا و مغز دانه‌ها همگی تأمین كننده موادمغذی ضروری هستند كه نشان داده شده برای عملكرد سالم مغزی مفید هستند.

وی افزود: سالم نگه داشتن قلب از طریق مصرف مواد غذایی نظیر غلات سبوس دار، حبوبات، روغن زیتون و آووكادو سبب بهبود گردش خون و در نتیجه خون رسانی بهتر به مغز می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha