قارچ‌هایی كه موجب عفونت ناخن‌ها می‌شوند اغلب در نواحی گرم و مرطوب رشد می‌كنند؛ استفاده از كفش‌های تنگ، رطوبت طولانی‌مدت پوست و جراحات كوچك پوست یا ناخن خطر ابتلا به عفونت قارجی ناخن‌‌ را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشكی مشهد گفت: ناخن‌های پا بیش از ناخن‌های دست به عفونت قارچی مبتلا می‌شوند به همین علت افراد باید پس از فعالیت روزانه حتماً پاهای خود را با آب ولرم شست‌وشو دهند.

عبدالمجید فتی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: قارچ‌هایی كه موجب عفونت ناخن‌ها می‌شوند اغلب در نواحی گرم و مرطوب رشد می‌كنند؛ استفاده از كفش‌های تنگ، رطوبت طولانی‌مدت پوست و جراحات كوچك پوست یا ناخن خطر ابتلا به عفونت قارجی ناخن‌‌ را افزایش می‌دهد.

فتی، تغییرات در بعضی از ناخن‌ها به خصوص ناخن پا، شكنندگی و نرمی، تكه تكه شدن ناخن، بدرنگ شدن، از بین رفتن حالت صیقلی و درخشندگی ناخن و ضخیم و بدشكل شدن آن را از علائم عفونت قارچی ناخن بیان كرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد، درمان عفونت‌های قارچی ناخن را مشكل دانست و گفت: ناخن‌های پا بیش از ناخن‌های دست به عفونت قارچی مبتلا می‌شوند؛ افراد باید پس از فعالیت‌های روزانه حتماً پاهای خود را با آب ولرم شست‌وشو داده و بیشتر از جوراب‌های نخی استفاده كنند؛ این كارها تا حدود زیادی از بروز عفونت قارچی ناخن پیشگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha