یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 216478

هموروئید مشکل رایج در بسیاری از مردم است که اغلب مورد پنهان کاری قرارگرفته و واقعیت ها در مورد آن نیز مخفی می ماند.

تصورات غلط درباره رایج ترین مشکل گوارشی!

سلامت نیوز:هموروئید مشکل رایج در بسیاری از مردم است که اغلب مورد پنهان کاری قرارگرفته و واقعیت ها در مورد آن نیز مخفی می ماند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،این در حالی است که دانستن واقعیت ها در مورد این عارضه منجر به کاهش علائم آن و جلوگیری از بروز هموروئید می شود.

هموروئید مخصوص افراد مسن است: مردم می توانند در هر سنی به این عارضه مبتلا شوند. ولی به هر حال ابتلا به آن در سنین ۴۵ تا ۶۵ سال شایع تر است. هموروئید در واقع التهاب عروق و مخصوصا سیاهرگ های ناحیه مقعد یا رکتوم است که خیلی وقت ها به آن توده گفته می شود. این وضعیت ممکن است ناشی از فشار آوردن به منظور حرکت مدفوع و افزایش فشار به وریدها در شرایطی مانند بارداری، یبوست و بسیاری موارد دیگر باشد.

غذاهای تند باعث هموروئید می شود: این باور غلط است. هموروئید توسط فشار بر روی وریدهای نزدیک مقعد رخ می دهد و مطالعه ای که در سپتامبر سال ۲۰۱۴ در مجله پزشکی انگلستان منتشر شد، نشان داد علائم بیماران مبتلا به هموروئید با مصرف غذاهای تند تشدید نمی شود.

تغذیه بر روی هموروئید تاثیر نمی گذارد: یبوست یکی از علل ایجاد هموروئید است. مصرف غذاهای با فیبر بالا و هیدراته ماندن خود باعث کمک به حرکات نرم روده و چلوگیری از یبوست می شود. مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر در روز برای پیشگیری از یبوست مهم است. اگر به اندازه کافی از رژیم غذایی خود فیبر دریافت نمی کنید، با پزشک تان درباره مصرف مکمل های فیبر مشورت کنید.

سطوح سرد باعث بروز هموروئید می شود: هیچ شاهدی بر این مدعا وجود ندارد. ور واقع کمپرس های سرد حتی می توانند برخی از علائم بواسیر را برطرف کنند. شما می توانید برای کاهش تورم و تسکین ناراحتی ناشی از این عارضه، از کمپرس های سرد استفاده کنید.

ورزش هموروئید را تشدید می کند: ورزش بخشی مهم از درمان هموروئید محسوب می شود. ورزش های منظم برای جلوگیری از یبوست و افزایش وزن که خود عاملی در ابتلا به هموروئید است، بسیار مفید واقع می شود.

درمان هموروئید نیاز به جراحی دارد: پایه های درمان هموروئید شامل تغییرات رژیم غذایی و تغییرات در شیوه زندگی است و کمتر از ۱۰ درصد افراد مبتلا شاید نیاز به جراحی داشته باشند. تغییرات شیوه زندگی بسیار راحت تر و سریعتر از عمل جراحی، این عارضه را برطرف می کنند.

هموروئید منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود: هیچ مدرکی دال بر این ادعا وجود ندارد. تنها نگرانی می تواند از دست دادن اشتها، خونریزی از مقعد و مشکل در اجابت مزاج باشد. با این حال اگر بالای ۵۰ سال سن دارید و یا در خانواده شما سابقه ابتلا به سرطان روده بزرگ هست، در صورت بروز علائم گوارشی جدید همراه هموروئید حتما با پزشک تان مشورت کنید.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha