رئیس پلیس فتا فارس در آستانه عید سعید فطر درباره کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد.

مراقب کلاهبرداری به بهانه فطریه باشید

سلامت نیوز:رئیس پلیس فتا فارس در آستانه عید سعید فطر درباره کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس، حبیب‌الله رجبعلی اظهار داشت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد راه‌اندازی کانال و گروه‌هایی در فضای سایبری هستیم که به شهروندان پیشنهاداتی از قبیل دریافت کمک‌های مردمی و خیرخواهانه و شناسایی مستقیم نیازمندان را می‌دهند درحالی که مجوزهای لازم برای این منظور را ندارند.

وی اظهار داشت: در این روش کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار، احساسات انسان‌دوستانه کاربران روزه‌دار را تحریک و با معرفی درگاه‌های جعلی و تماس و پیام‌های ارسالی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رییس پلیس فتای استان فارس با تاکید بر اینکه کاربران باید مراقب این فراخوان‌ها باشند، افزود:‌ کاربرانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق موسسات شناخته‌شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند اقدام کرده و از واریز فطریه یا کفاره روزه به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha