عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر ضرورت خروج افراد متمول از پوشش بیمه سلامت تاکید کرد.

افراد متمول باید از پوشش بیمه سلامت خارج شوند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر ضرورت خروج افراد متمول از پوشش بیمه سلامت تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد نعیم امینی فرد با تاکید بر ضرورت انجام آزمون وسع برای شناسایی افراد متمول تحت پوشش بیمه سلامت، گفت: در برنامه ششم توسعه مجلس به دولت تکلیف کرده تا افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گیرند و مابقی افراد با انجام آزمون وسع، در پرداخت سرانه بیمه مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: بدون شک مشارکت افراد ضامن ارایه کیفیت خدمات است و پرداخت سرانه بیمه از سوی افراد متمول می تواند به ارایه بهتر این خدمات کمک کند ضمن آنکه میزان سرانه نیز عدد قابل توجهی نیست و افراد می توانند به راحتی آن را پرداخت کنند.

امینی فرد تصریح کرد: نباید نگرانی در انجام آزمون وسع و مشارکت افراد در پرداخت حق بیمه وجود داشته باشد زیرا حتی اگر برخی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نباشند اما امکان حق بیمه را نیز نداشته باشند م یتوانند با دریافت نامه ای از سوی کمیته امداد یا بهزیستی، از بیمه رایگان سلامت برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش شدید منابع بیمه ای و افزایش قابل توجه مطالبات بیمارستان ها یک راه برون رفت از این معضل، مشارکت شهروندان در امر بیمه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: انجام آزمون وسع جزو خواست مجلس است و می تواند به ارایه کیفیت بهتر خدمات به بیمه شدگان سلامت کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha