چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 216616

۴ تا ۵ بار دویدن در هفته به صورت تناوبی را یکی از برنامه های روزمره خود قرار بدهید تا از منافع این ورزش بهرمند بشوید.

۹ فایده فوق العاده دویدن برای سلامتی!

سلامت نیوز: ۴تا ۵ بار دویدن در هفته به صورت تناوبی را یکی از برنامه های روزمره خود قرار بدهید تا از منافع این ورزش بهرمند بشوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،دویدن چه بر روی زمین و چه بر سطح تردمیل، علاوه بر تناسب اندام به سلامتی شما منجر خواهد شد. اگر هنوز در خصوص دویدن به عنوان بهترین کار برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود شک دارید، این علل را از دست ندهید:

مراجعه کمتر به پزشک: کسانی که دویدن را وارد برنامه های هفتگی یا روزانه خود می کنند، کمتر از سایر افراد به بیماری های مزمنی مانند سرطان روده بزرگ و … مبتلا می شوند. همچنین شانس ابتلا به سرطان سینه در زنانی که نسبت به بقیه زمان بیشتری را به دویدن اختصاص می دهند، ۳۰ درصد کمتر است.

مصرف بیشتر کربوهیدرات ها: یک راه برای مصرف کربوهیدرات بیشتر دارید و تنها در صورتی که سوخت و ساز بدن تان را با فعالیت های فیزیکی مانند دویدن افزایش دهید، می توانید بدون نگرانی از چاق شدن، غذاهایی مانند برنج و ماکارونی را مصرف کنید.

طول عمر بیشتر: کسی که بیشتر می دود، نه تنها شانس بروز بیماری ها و معلولیت ها را در خود کاهش داده است، بلکه فعالیت در سنین بالاتر نیز برای او آسان تر است. دویدن، حتی برای یک بار در هفته می تواند موهبت هایی چون افزایش عمر و سلامت بیشتر را به شما هدیه کند.

کاهش وزن موفق تر: دویدن، یکی از موثرترین ورزش ها برای سوزاندن کالری های اضافه است. به عنوان مثال، یک فرد ۷۰ کیلویی می تواند ۸۵۰کالری را با یک ساعت دویدن بسوزاند.

تقویت حافظه: این ورزش مفید، عامل موثری برای کاهش خطر ابتلا به کاهش حافظه و زوال عقل به شمار می رود. برخی تحقیقات نشان داده اند که دویدن، از مغز در برابر آلزایمر محافظت می کند و احتمال بروز آلزایمر را در افرادی که سابقه این بیماری در خانواده شان وجود داشته، کاهش داده است.

کاهش فشار خون: ورزش هایی مانند دویدن، ظرف چند هفته می توانند فشار خون فرد را کاهش داده و به حد طبیعی اش برسانند.

استحکام استخوان ها: دویدن جزو ورزش های مقاومتی است و علاوه بر کمک به ساخت ماهیچه های قوی تر، به سالم ماندن استخوان ها حتی در افراد مسن کمک می کند.

بهبود کیفیت خواب: دوندگان خواب بهتری نسبت به سایر افراد دارند. دویدن، افزایش کیفیت خواب و در نتیجه کارایی بهتر در طول روز را منجر می شود.

کاهش استرس: تلاش کنید دویدن را جایگزین نشستن و تماشای تلویزیون کنید. این مساله علاوه بر کمک به سلامتی، منجر به افزایش سطح سروتونین در مغز می شود که به کاهش استرس کمک می کند.

منبع:huffingtonpost

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha