شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 216838

این روزها برای برخی از آدم ها، شاد بودن در زندگی، شده مثل دُر نایاب و طلای سفید. شادی در زندگی این آدم ها از بین رفته و آن ها هم نمی دانند که چگونه می‌توانند آن را دوباره در زندگی خود ببینند. باید به این دسته از آدم ها گفت که نگران نباشید، خیلی سخت نیست.

شاد باشید ، این یک دستور است!

سلامت نیوز:این روزها برای برخی از آدم ها، شاد بودن در زندگی، شده مثل دُر نایاب و طلای سفید. شادی در زندگی این آدم ها از بین رفته و آن ها هم نمی دانند که چگونه می‌توانند آن را دوباره در زندگی خود ببینند. باید به این دسته از آدم ها گفت که نگران نباشید، خیلی سخت نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، تنها با چند راهکار ساده می‌توانید دوباره از نعمت شاد بودن در زندگی بهره مند شوید.

شادی چیست؟

همه ی انسان ها، موجوداتی لذت طلب و شادی جو هستند. هر کسی به طریقی، به دنبال پیدا کردن شادی در زندگیش می‌رود. اگر با یک نگاه واقع‌بینانه و منطقی به افراد دو رو برمان نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که هر کسی به نوعی دچار مشکلات و گرفتاری‌هایی در زندگیشان هستند. این که بگوییم هر کسی که شاد است هیچ مشکلی در زندگیش ندارد، خیلی هم درست نیست. فرد برنده کسی است که در کنار تمام مشکلات و گرفتاری‌هایش می‌تواند جایی برای شاد بودنش در زندگی بگذارد. شادی در واقع منبعی برای لذت بردن و به آرامش رسیدن افراد است. شادی نوعی احساس درونی است که همراه با نشاط، خنده، امید، لذت بردن از لحظه حال، رضایت و خوش بینی می‌آید.


پول نداشته باشی، شاد نیستی!!!

تنها راه شاد بودن در زندگی پول و مادیات نیست. خیلی از افراد هستند که ثروتمند هستند ولی ذره‌ای شادی را در

مهم ترین راهکار برای شاد بودن در زندگی این است که بر روی مغزمان کار کنیم. هر احساس و هیجانی که به انسان ها دست می‌دهد ناشی از نوع فکر کردن آن فرد است

 چشمانشان نمی‌بینیم. در مقابل این افراد هم کسانی هستند که پول ندارند ولی خیلی زندگی شادی را دارند. پس به عنوان اولین قدم برای شاد بودن این مساله را بپذیرید که پول و مادیات شادی نمی‌آورند.


چگونه شاد باشیم؟

مهم ترین راهکار برای شاد بودن در زندگی این است که بر روی مغزمان کار کنیم. هر احساس و هیجانی که به انسان ها دست می‌دهد ناشی از نوع فکر کردن آن فرد است. پس اگر شما بتوانید مثبت فکر کنید و به اصطلاح نیمه پر لیوان را ببینید می‌توانید شادی را حس کنید اما اگر نه، نیمه خالی لیوان بیشتر برایتان مهم باشد و همیشه منفی نگر باشید و تفکر منفی داشته باشید، هیچ وقت نمی‌توانید رنگ و بوی شادی را در زندگیتان درک کنید.


اگر شاد نباشیم چه می شود؟

نقطه مقابل شادی، احساس و هیجان منفی، افسردگی است. اگر نتوانیم فرد شادی باشیم، نهایتا افسردگی بر ما غالب می‌شود و نمی‌گذارد به ادامه زندگی خودمان با خوبی برسیم. افسردگی به معنای غم و اندوه هست و بیماری قرن هم معرفی شده است. پس خیلی باید مراقب باشیم تا به آن مبتلا نشویم.


افسردگی با ما چه می کند؟

اگر مبتلا به هیجان منفی افسردگی بشویم، مبتلا به چاقی یا لاغری شدید و زودهنگام، بی اشتهایی یا پرخوری عصبی می‌شویم. همچنین خواب ما هم تحت تاثیر این هیجان قرار می‌گیرد. معمولا افراد افسرده، سست و بی حال هستند و حوصله انجام دادن کاری را ندارند. این افراد حتی تمایل انجام دادن کارهایشان را هم ندارند. فرد افسرده اعتماد به نفس پایین دارد و نمی‌تواند در زندگیش موفق باشد.


رمز و راز شادکامی

یکی از مهم ترین چیزها در زندگی انسان ها، احساس خوشحالی و خوشبختی است. خواسته یا ناخواسته، تمام فعالیت های انسان ها برای رسیدن به خوشبختی و خوشحالی و شادی است و هر فردی با توجه به عقاید و تفکراتش، شادی را برای خودش فراهم می‌کند.

1. روابط اجتماعی و فردی: اگر می‌خواهید فرد شادی باشید، باید بتوانید با انسان های دیگر مراوده داشته باشید و ارتباط برقرار کنید. افرادی که تنها هستند و تمایلی به ارتباط برقرار کردن با دیگران ندارند، شادی کمتری را در زندگی خود درک می‌کنند.

2. اعتقادات مذهبی: انجام دادن اعمال مذهبی و رفتن به اماکن مذهبی، می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای رسیدن شما به شادی باشد. با توکل به خدا و دیدن خدا در گرفتاری ها و مشکلات زندگیمان، و اعتقاد داشتن به این که خدا بزرگ است و خدا می‌تواند مشکلاتمان را حل کند، می‌تواند احساس مثبت و آرامش را برای شما ایجاد کند.

شادی احساس و هیجان مثبت است که در نتیجه مثبت فکر کردن به دست می آید

3. فکر کردن به گذشته ممنوع: اگر به دنبال شادی هستید، تحت هیچ عنوان به گذشته خود با حسرت و اندوه نگاه نکنید. فکر کردن به اتفاقات گذشته فقط برای درس گرفت خوب است اما اگر فکر کردن به گذشته باعث شود دچار احساسات منفی و غم و اندوه شویم، به راحتی می‌تواند شادی را از شما بگیرد.

4. فکر کردن به آینده، ممنوع: برنامه ریزی کردن برای آینده با فکر کردن به آن متفاوت است. برنامه ریزی کردن برای آینده بسیار خوب است اما فکر کردن به آینده به گونه ای که شما را دچار اضطراب و استرس کند می‌تواند شادی را از شما بگیرد.


5 فوت کوزه گری برای رسیدن به شادی در زندگی

1- به داشته ها، توانایی ها و استعدادهایتان فکرکنید.

2- حسرت ناتوانی ها و نداشته ها یتان را نخورید.

3- فعالیت جسمانی و ورزش کردن روزانه را فراموش نکنید.

4- خوردن میوه و سبزیجات فراموش نشود.

5- برای کارهایتان برنامه ریزی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha