رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان از تدوین طرح مقابله با سالمندآزاری در این شورا خبر داد و گفت: از درون این طرح، پروتکل ، قوانین و فرهنگ مقابله با سالمندآزاری استخراج خواهد شد تا دستگاه های مختلف درگیر این مساله شوند.

طرح مقابله با سالمندآزاری تدوین شد

سلامت نیوز: رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان از تدوین طرح مقابله با سالمندآزاری در این شورا خبر داد و گفت: از درون این طرح، پروتکل ، قوانین و فرهنگ مقابله با سالمندآزاری استخراج خواهد شد تا دستگاه های مختلف درگیر این مساله شوند.

به گزارش سلامت نیوز،محسن سلمان نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سالمندآزاری، دارای دو روی پنهان و آشکار است در بخش آشکار آن گاهی سالمند را کتک می زنند و در بخش پنهان سالمندآزاری، به گونه ای رفتار می کنند که سالمند از درون آزار می بیند.
وی تصریح کرد: متاسفانه در بحث قوانین در زمینه سالمندان، ضعف های زیادی داریم ؛ بطورمثال در کشورهای پیشرفته، اگر فردی به سالمند یا فرددارای معلولیت ، آسیبی وارد کند سه برابر افراد معمولی جریمه خواهد شد.
وی اضافه کرد: سالمندان اگر به خانواده ، وابسته شوند ممکن است مورد سالمندآزاری مخفی قرار گیرند و برای آنکه خانواده را از دست ندهند به این سالمندآزاری ها ، رضایت می دهند پس سالمند باید توانمند باشد و درآمد داشته باشد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان گفت: زندگی عادی سالمندان باید تداوم داشته باشد و کرامت آنان نباید کاهش یابد.
سلمان نژاد افزود: بطور مثال یک سالمند در محله سرچشمه تهران زندگی می کند اما فرزند پولدار او برای این سالمند، آپارتمانی در زعفرانیه می خرد و فکر می کند که به والدینش محبت می کند در حالی که والدین آزار می بینند.
به گفته وی ، 9.3 درصد جمعیت کشور بالای 60 سال سن دارند و جزو جمعیت سالمند محسوب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha