شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 218148

محققان استرالیا موفق به تولید دستگاهی شدند که می تواند روند ضعیف شدن دید چشم را کاهش داده و چشم افرادی را که ممکن است به احتمال زیاد نابینایی آنها تقویت شود، نجات دهد.

تولید دستگاه کاهش روند ضعف چشم

سلامت نیوز:  محققان استرالیا موفق به تولید دستگاهی شدند که می تواند روند ضعیف شدن دید چشم را کاهش داده و چشم افرادی را که ممکن است به احتمال زیاد نابینایی آنها تقویت شود، نجات دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه ای.بی.سی استرالیا روز شنبه اعلام کرد این دستگاه کوچک قابل کاشت، توسط موسسه بیونیکز و مرکز تحقیقات چشم استرالیا در ملبورن اختراع شده است.
این دستگاه در چشم قرار گرفته و ضمن ایجاد تحریک الکتریکی با سطح پایین، باعث انتشار مواد شیمیایی می شود که مانع مرگ سلول های شبکیه چشم خواهد شد.


این دستگاه ساخت استرالیا مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سرگذاشته است و به عنوان یکی از پروژه های بسیار مهم این کشور شناخته می شود.
دیوید نایاگام یکی از محققانی که بر روی این پروژه کار کرده است، گفت که آزمایش ها اثبات کرده اند این دستگاه در کند کردن ضعف چشم که به طور عمده منجر به نابینایی می شود، موثر عمل می کند.


وی گفت که تیم تحقیقاتی امیدوار است این دستگاه بتواند برای رفع تاری دید، از دست دادن بینایی و آب سیاه نیز که آزمایش های ابتدایی آن در 12 تا 18 ماه آینده آغاز می شود، موثر باشد.
به گفته این محقق استرالیایی، این دستگاه کوچکتر و ساده تر از چشم بیونیک فعلی است.
چشم بیونیک متشکل از دو بخش بیرونی و درونی است. بخش بیرونی یک دوربین ویدیویی کوچک و یک رایانه است که روی عینک آفتابی سوار شده و روی سر قرار می گیرد تا فرد را قادر به دیدن کند.
نخستین چشم بیونیک جهان که امکان دیدن دنیا را برای میلیون ‌ها فرد نابینا و کم‌ بینا در سراسر دنیا فراهم می کند، سال گذشته به مغز یک زن 30 ساله پیوند
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha