رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر شاهد آبیاری برخی از مزارع شهر تهران با فاضلاب هستیم و باید جلو این اتفاق گرفته شود.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر شاهد آبیاری برخی از مزارع شهر تهران با فاضلاب هستیم و باید جلو این اتفاق گرفته شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، رحمت الله حافظی در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال گذشته موضوع آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام در مناطق جنوبی تهران مطرح شد و آن زمان فرماندار ری با حضور در شورای شهر تهران این وعده را داد که جلو این اتفاق گرفته شود.

وی افزود: دغدغه آبیاری مزارع با فاضلاب امسال نیز وجود داشت و بر همین اساس تیم‌هایی برای رصد در محل حاضر شدند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به تکرار آبیاری مزارع با فاضلاب تصریح کرد: این اتفاق هنوز تکرار می‌شود و در بعضی از محلات جنوب شهر تهران شاهد آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب هستیم.

حافظی ادامه داد: در محلات شهید بهشتی و، ولی آباد آبیاری مزارع با فاضلاب متوقف شده، اما در محله عباس آباد کار زراعت گندم، بلال و چغندر با فاضلاب خام صورت می‌گیرد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور آبیاری مزارع بامیه با فاضلاب خاطرنشان کرد: در ضلع غربی بهشت زهرا بعد از صالح آباد، یک آبنما ساخته شده که پشت این آب نما مزارع بامیه و سبزیجات با پساب فاضلاب انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر تهران با بیان اینکه " برخی از دستگاه‌های اجرایی در اجرای وظایف خود تعلل می‌کنند" گفت: در حال حاضر شاهد تعلل دستگاه‌هایی از جمله جهاد، آب و فاضلاب و شبکه بهداشت جنوب تهران هستیم.

حافظی خواستار ورود دادستانی تهران به موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب شد و اذعان کرد: از دادستان تهران درخواست می‌شود به موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب ورود پیدا کرده تا جلو این روند متوقف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha