برخی عادات غذایی اگرچه سالمند اما در واقع انتخاب ھای غلطی ھستند که بین ما و ھدف رژیمی ما فاصله می اندازند.

عادات غذایی سالمی که باید ترک کنید تا لاغر شوید!

سلامت نیوز:برخی عادات غذایی اگرچه سالمند اما در واقع انتخاب ھای غلطی ھستند که بین ما و ھدف رژیمی ما فاصله می اندازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،رایج ترین عادات سالمی که با کناره گیری از افراط در آنها نتایج رضایتبخش و ماندگاری از کاھش وزن خواهید گرفت، از این قرارند:

خوردن غذاھای رژیمی: نوع بسته بندی این غذاها حاوی مقادیر زیادی افزودنی ھستند. ثانیا این نوع غذاھا، معمولا قدرت سیر کنندگی کافی ندارند. خیلی از افراد بعد از خوردن این نوع مواد غذایی رژیمی، باز ھم احساس گرسنگی می کنند و در نھایت باز ھم به خوردن سایر انواع مواد غذایی ادامه می دھند. بھتر است که از غذاھای سالم و معمولی که با ترکیبات طبیعی و کامل درست شده اند و فرایندھای کارخانه ای روی آنها صورت نگرفته است، استفاده کنیم و فقط کافیست که تعادل و اندازه را رعایت کنیم.

زیاده روی در مصرف مواد غذایی سالم: ھر ماده غذایی دارای انرژی است و اگر در مصرف آن زیاده روی شود، می تواند به اضافهوزن منجر شود (حتی اگر این ماده غذایی، سالم باشد). مثلا روغن زیتون از نظر میزان توان چاق کنندگی فرقی با روغن ھای دیگر ندارد. بدن ما به ما می گوید که چه زمانی سیر شده ایم و باید دست از غذا بکشیم و از چه زمانی به بعد در حال پرخوری ھستیم.

نخوردن وعده ھای غذایی: این کار باعث می شود که بدن نسبت به سوزاندن انرژی از خود مقاومت نشان داده و آنطور که ما انتظار داریم، انرژی نسوزانیم. نکته دوم اینکه احتمال پرخوری در وعده ھای بعدی برای جبران گرسنگی ناشی از نخوردن وعده قبلی، افزایش پیدا می کند. نکته سوم اینکه توان ما برای فعالیت بدنی کاھش پیدا می کند و ھر چه ھم که می خوریم، به جای اینکه صرف فعالیت بشود، در بدن ما ذخیره می شود. تعداد وعده ھای غذایی خود را افزایش داده و در عوض، از حجم وعده ھای کم کنید.

وسواس نسبت به شمردن کالری مصرفی: تحقیقات نشان می دھند که حتی اگر در مصرف کالری، محدودیتی ایجاد نشود، باز ھم افرادی که مجبور به شمردن کالری مصرفی خود ھستند، دچار استرس می شوند. استرس باعث افزایش ترشح ھورمون کورتیزول و در نهایت چاقی می شود.

فرار از چربی ھای سالم: شما باید حتما از چربی ھای سالم مثل زیتون، آجیل و آووکادو و امثال اینھا در برنامه خود استفاده کنید. فقط کافیست که اندازه مصرف را رعایت و زیاده روی نکنید. نکته جالب درباره چربی ھای سالم این است که علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارند و از پیری زودرس جلوگیری می کنند، قدرت سیر کنندگی خوبی نیز دارند. ھمچنین، متابولیسم را افزایش می دھند و منبع غنی آنتی اکسیدان ھا ھستند.

منبع:foxnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha