یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 219538

مطالعات نشان داده است ژن‌ها خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند.

نوعی ژن عامل ابتلای 25 درصد افراد به افسردگی

سلامت نیوز:مطالعات نشان داده است ژن‌ها خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، بررسی‌های منتشر شده در مجله Clinical Psychiatry حاکی از آن است که نوعی ژن عامل ابتلای 25 درصد افراد به افسردگی است.

به گزارش ساینس،محققان دریافتند افراد با apolipoprotein-E4 یا به اختصار ApoE4 احتمال ابتلا به افسردگی را نسبت به افرادی بدون این ژن، 20 درصد بیشتر دارند.

مطالعات محققان دانشگاه فلوریدا نشان داده است یک نوع ژن که تقریبا 25 درصد جمعیت آن را دارند، احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

رزانا اسکات، نویسنده اصلی این مطالعه اظهار کرد: افراد با آپولیپوپروتئین E4 ، احتمال ابتلا به علائم افسردگی را از لحاظ بالینی در مقایسه با افرادی که این ژن را ندارند، 20 درصد بیشتر دارند.

دانیل پالسون، عنوان کرد: بعضی از ژن‌ها قطعی هستند، مثل آنهایی که باعث بیماری هانتینگتون می‌شوند، یعنی اگر این ژن را داشته باشید به این بیماری مبتلا می‌شوید، اما این یکی از آن ژن‌ها نیست.

این بررسی در بین  3203 شرکت‌کننده در سنین 53 تا 71 سالگی انجام شد و نشان داد افراد با ژن ApoE4 بیشتر علائم افسردگی رادارند.

اما محققان اظهار کردند: اگر شما دارای ApoE4 هستید،  ممکن است این ژن عاملی برای افسردگی نباشد، افراد نمی‌توانند ژن‌های خود را تغییر دهند، اما می‌توانند بر بهبود سلامت خود کنترل بیشتری داشته باشند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha