دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 219731

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش 5 برابری چاقی در 35 سال گذشته در کشور گفت: 29 میلیون ایرانی دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

چاقی و اضافه وزن گریبان‌گیر 29 میلیون ایرانی

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش 5 برابری چاقی در 35 سال گذشته در کشور گفت: 29 میلیون ایرانی دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، ایرج حریرچی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به موضوع چاقی، اضافه ‌وزن و کم تحرکی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک چهارم زنان ایرانی (24 درصد) چاق و یک سوم سایر زنان دچار اضافه وزن هستند بر همین اساس 60 درصد زنان ایرانی به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند.

وی اضافه کرد: در گروه مردان نیز یک هفتم مردان معادل 13 درصد چاق و 35 درصد آنان نیز دارای اضافه‌ وزن هستند. بر اساس این آمار در 35 سال گذشته میزان چاقی بیش از 5 برابر در کشور افزایش یافته است.

حریرچی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته هم اکنون 11 میلیون هموطن چاق در کشور داریم و میزان اضافه وزن نیز بیش از 3/5 برابر شده است به طوری که 18 میلیون ایرانی مبتلا به اضافه وزن هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: از جمعیت 80 میلیونی ایران حدود 25 میلیون نفر مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند و حدود 90 تا 95 درصد زنان و مردان بالغ در کشور دچار کم تحرکی هستند. البته 30 درصد از غذای مورد استفاده مردم کشور ما اضافه است و اکثر مشکلات و بیماری‌های ناشی از چاقی و اضافه وزن از این موضوع نشأت می‌گیرد.

حریرچی به مشکلات ناشی از چاقی و اضافه وزن اشاره کرد و گفت:‌ چاقی علاوه‌بر ایجاد بیماری حرکت و فعالیت افراد را نیز محدود می‌کند به طوری که یک فرد روزانه معادل 20 کیلو وزن را با خود جابجا می‌کند. همچنین چاقی موجب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های قلبی مغزی و دیابت می‌شود در حالی که افرادی که دارای وزن ایده‌آل هستند کمتر به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند همچنین افراد چاق و کم تحرک دچار مرگ‌های زودرس می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha