سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 219814

حتی اگر چند فرزند حاصل ازدواج شما باشد، بعید نیست در سال‌های بازنشستگی، یعنی درست زمانی که از کار و فعالیت اجتماعی فاصله گرفته‌اید، تنهایی زندگی‌تان را در خود غرق کند. اما اینکه خداحافظی با کار و دور شدن از بچه‌ها شما را افسرده کند، به نگرش شما به زندگی بستگی دارد.

راز خوشحالی در بازنشستگی کشف شد

سلامت نیوز: حتی اگر چند فرزند حاصل ازدواج شما باشد، بعید نیست در سال‌های بازنشستگی، یعنی درست زمانی که از کار و فعالیت اجتماعی فاصله گرفته‌اید، تنهایی زندگی‌تان را در خود غرق کند. اما اینکه خداحافظی با کار و دور شدن از بچه‌ها شما را افسرده کند، به نگرش شما به زندگی بستگی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققان سال‌هاست بررسی‌های مختلفی در مورد روش‌های ماندگار کردن شادی در زندگی افراد انجام می‌دهند. آنها همواره به دنبال پیدا کردن راهی هستند که آدم‌ها را در روزهای پیری شاد و امیدوار نگه دارد و در جریان این بررسی‌ها به این نتایج رسیده‌اند:

دوستان خوش‌مشرب
برای شاد بودن در روزهای پیری، به حضور دوستان همدل و همزبان نیاز دارید. اما اگر دوستان قدیمی‌تان هریک به دلیلی از شما دور شده‌اند نگران نباشید! شما در این دوران هم می‌توانید روابط صمیمانه‌ای را با توجه به شرایط و روحیاتتان ایجاد کنید. پس تنها ننشینید و با حضور در رویدادهای اجتماعی و ورزشی، در جستجوی دوستان تازه باشید.

تداوم یادگیری
تصور نکنید عمرتان تمام شده و نیازی به یاد گرفتن چیزی ندارید. محققان می‌گویند یاد گرفتن موضوعات تازه می‌تواند احساس جوانی، سرزندگی و شادی را در شما تقویت کند. پس در مسیر علایقتان قدم بردارید و هنگام یاد گرفتن به شناسنامه‌تان نگاه نکنید. از نظر آنها، هیچ‌وقت برای آموختن دیر نیست و اگر فرصت رفتن به سمت آرزوها و علایقتان را در جوانی نداشته‌اید، می‌توانید در دوران فراغت بعد از بازنشستگی در مسیر آنها حرکت کنید.

عشق پیری
همسرتان را از دست داده‌اید یا تا امروز امکان همراه شدن با یک همدم را پیدا نکرده‌اید؟ نگران نباشید! شما هنوز برای ساختن یک زندگی عاشقانه فرصت دارید. محققان می‌گویند یک ازدواج خوب در سال‌های میانسالی و پیری، سطح کلسترول خون را پایین‌تر می‌آورد و بر سلامت جسم و روان شما تاثیر می‌گذارد. پس با گفتن «از من گذشته» خودتان را از شادی، سلامت و خوشبختی محروم نکنید.

دوستی با جوان‌ها
اگر در این دوران با آدم‌های جوان‌تر از خود وقت بگذرانید، حالتان خوش‌تر می‌شود. از نظر محققان شما برای شاد بودن در این سال‌ها به بازی و سرخوشی نیاز

دارید و پیدا کردن دوستانی که چند سالی از شما جوان‌تر هستند و هماهنگ کردن قرارهای تفریحی با آنها، می‌تواند این فرصت را برایتان فراهم کند.

سلامت جسمی
سلامتی جسمی یکی از کلیدهای شاد بودن است. اگر در سال‌هایی که بدنتان رو به افول است بیشتر مراقب سلامتتان باشید، شادتر زندگی می‌کنید. پس مراقب سلامت استخوان‌هایتان باشید، هر روز پیاده‌روی کنید و سعی کنید در برنامه‌های ورزشی که همسالانتان در پارک‌ها برگزار می‌کنند، شرکت کنید. یادتان نرود که اگر جسم سالم و تغذیه مناسبی داشته باشید، مغزتان دیرتر پیر می‌شود و ذهنتان بهتر عمل می‌کند. بررسی‌های مختلف ثابت کرده است که ورزش‌های کششی و هوازی می‌تواند عملکرد جسم، ذهن و روان را بهتر کند و از ابتلا به فراموشی و زوال عقل در سال‌های پیری جلوگیری کند.

خداباوری
اعتقادات مذهبی و معنوی می‌تواند ضامن شادی شما در سال‌های میانسالی و پیری باشد. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد پیرهای معتقد زندگی آرام‌تری دارند. آنها کمتر به خاطر از دست دادن همسالانشان دچار ناامیدی مفرط می‌شوند و زندگی را پوچ تلقی نمی‌کنند. از نظر این افراد زندگی هدیه‌ای است که تا زمان حیات باید قدرش را دانست و همین باور می‌تواند به شادتر زیستن آنها کمک کند. پس برای آرام و شاد بودن، با دوستانتان در جلسات مذهبی شرکت کنید و با انجام عادات مذهبی حال جسم و روانتان را خوب نگه دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha