یك متخصص تغذیه گفت: ویتامین B6 در حفظ سلول‌های عصبی و غشای آنها كه میلین نام دارد، مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز مریم مراداف ، افزود: ویتامین B6 به عنوان یك ویتامین بسیار ضروری برای ورزشكاران از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: ویتامین B6 در متابولیسم مواد غذایی حاوی كربوهیدرات دخالت دارد. این كار را با دخالت در متابولیسم گلیكوژن انجام می‌دهد و می‌تواند باعث آزادسازی گلوكز از منابع گلیكوژنی برای سوخت و ساز بدن و تولید انرژی شود.

این متخصص تغذیه افزود: متابولیسم چربی‌ها كه این تأثیر خود را از طریق تسریع در پدیده تغییر و تبدیل چربی‌ها، ذخیره سازی و مصرف اسیدهای چرب ضروری اعمال می‌كند.

مراداف گفت: ویتامین B6 در متابولیسم پروتئین‌ها نقش بسیار مهم و چشمگیر دارد. این ویتامین تشكیل دهنده اختصاصی كوآنزیمی است كه در واكنش‌های مهم متابولیسم پروتئین‌ها مؤثر است.

وی افزود: ویتامین B6 در حفظ سلول‌های عصبی و غشای آنها كه میلین نام دارد، مؤثر است و همزمان هم در ساخت و هم در تجزیه پروتئین‌ها ایفای نقش می‌كند.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مهمترین نقشی كه این ویتامین دارد این است كه بدن را برای دریافت بالای پروتئین كه از نیازهای اصلی رژیم روزانه یك فرد ورزشكار است، آماده می‌كند.

مراداف در گفت‌و‌گو با  فارس  افزود: با توجه به نقش‌های متعدد ویتامین B6 در متابولیسم مواد مغذی و خصوصاً پروتئین‌ها، در صورتی كه میزان بالائی از پروتئین‌ها در روز دریافت شود، به تبع آن نیاز به ویتامین B6 هم افزایش می‌یابد و بر اثر دریافت بالای پروتئین و عدم توجه به افزایش نیاز به این ویتامین، فرد دچار كمبود ویتامین B6 و عوارض ناشی از این كمبود شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha